[FreeBSD] doksik

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 11., Cs, 17:56:22 CET

On Thu, Jan 11, 2001 at 03:43:29PM +0100, Gabor Dolla wrote:
> hali
>
> tud valaki ajanlani valami jo dokumentacio kezelo rendszert ?
>
> valami olyan kellene, amelyet egy szervezet tud hasznalni a belso
> dokumentacio kezeleshez, pl:
> dokumentacio elerese tobb formaban
> verziokezeles
> user jogosultsagok
>
> Gabor

Bar nem irtad, hogy mik lennenek a pontos feladatok amire kellene, de azt
hiszem, hogy ami a verziokezelest illeti, tkp barmely source-control
rendszer megfelelne (pl CVS, RCS, SCCS, stb) mert hiszen a source filek is
ascii filek tkp. Ez jo a user jogok kerdesere is.

A tobbfele formatum legkonnyebben valamilyen markup alkalmazasaval erheto
el. Pl: LaTeX es barati kore, ha a nyomtatas fontos (szebb lesz papiron) de
lehet belole PDF, PS, es meg sok mas.

De ha inkabb kepernyon kell neki "megjelenni" akkor lehet pl SGML DocBook
is, amit a FreeBSD Doc Projekt hasznal, es az tud jelenleg:

HTML, txt, rtf, tex, PS, PDF, es eBook formatumokat (azt mar nem tudom
melyiket) meg talan Palm .doc-ot is most mar. Baja, hogy az igy generalt
TeX nem tul szep, pl nem sorkizart, nekem eddig nem sikerult neki megadni,
hogy valami mas nyelvet hasznaljon mint angol, nincs elvalasztas.

Vess egy pillantast a http://www.freebsd.org/docproj/ lapra es ha akarod,
tedd fel a teljes doc forrast es nezegesd a Makefileket, hogy hogy van
megoldva (nem egyszeru) egyebkent most mar pl kepeket is kezel kulonbozo
formatumban attol fuggoen, hogy mi lesz a kimeneti formatum. Pl van HTML
csak ASCII kepekkel, HTML PNG kepekkel, es PS (asszem) TIFF kepekkel.

Kerdes meg, hogy kik fogjak irni a dokumentaciot. Ha tapasztalt egyenek
(plane ha esetleg mar ismernek SGML tipusu markupokat) akkor semmi gond. De
nem tudok (egy emacs major modon kivul) semmilyen "baratsagosabba" tevo
frontendrol a szerkeszteshez... es olyan megoldas meg mar egyaltalan nincs,
(marmint Free software) amelyik mondjuk egy WYSWYG frontendet is tudna
ehhez adni, hogy az illetoknek ne is kelljen tudni, hogy ok most markupot
irnak... az ujsagok nem veletlenul hasznalnak meg mindig professzionalis
tordelo es cikkkezelo rendszerket, rendszerint Win vagy Mac alapon. (meg
egy terulet ahol az OpenSource nem tudott bizonyitani)

Remelem ez segit valamit:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *