Inkabb NetBSD (Volt: Re: [FreeBSD] user mount)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 10., Sze, 16:33:55 CET

Szia!

On Wed, Jan 10, 2001 at 02:49:35PM +0100, Kulcsár Ferenc wrote:
> Szoval a consol scrollozasa mar megoldott, mint azt az alabbi idezet is
> mutatja.
<snip>

Igen, en is fenn vagyok a kinti listakon es lattam ezt mar. De ezt a PR-t
nem tegnap adtak be es azt nem ertem, hogy ennel sokkal bonyolultabb
dolgokat egy ejszaka alatt megoldanak, ezt meg megse sikerult meg beepiteni
a rendszerbe. Ugyanez van egyebkent a magyar keymappal is: mar meg link is
van a PR-ra a NetBSD dokumentacioban, de belerakva meg mindig nincs. Nem
ertem miert? Valami baj van ezekkel? Nem szeretem, ha mindenfele patcheket
kell osszeszednem meg ezer helyrol, hogy meglegyen amit akarok... a
BSD-ben azt ertekelem, hogy egyszer frissitek (lehetoleg cvsup, ez sincs
mashol...) es aztn make build(world) es maris minden kesz. Integralt es
mukodik. Ez a patchezgetes mar majdnem olyan, mint a ... hoppa majdnem
kimondtam az L betus szot.

> A mouse daemon otlete is elojott mar, es azt hiszem, versenyben fejlesztik,
> majd a jobbik kerul hivatalosan a forras faba.

Remelem:-) mert igaz, hogy OpenBSD-n is csak i386-on van, de nekem ez
eppen eleg lenne...

> A NetBSD-vel kapcsolatos fejlesztesekrol annyit: itt sok a MI resz, ezert
> nem eleg csak ugy egy moused vagy consol drivert irni, hanem olyan kellene,
> amelyik i386, sparc, alpha, vax, mac68k, mac ppc ...... stb... vasakon is
> ugyanugy viselkedik. Ez azert mar nem olyan szimpla feladat. Lehet, hogy nem
> sokaknak tetszik a wscons es kornyeke, de ez a fejlesztes is MI
> gondolatkorben zajlik es meg korant sincs befejezve.

Persze ertem en. Bar ahogy mostanaban olvastam a vitat (na jo, nem *csak*
olvastam) ami a Tucows-cikkek miatt keletkezett, ugy tunik, nem tiszta a
fejlesztok elott se, hogy mi a NetBSD celja. Hogy most az embedded
teruleten akarnak nyomulni (mely esetben a userland tkp felesleges tenyleg,
"felhasznaloi felulet" a hagyomanyos ertelemben akar nincs is) vagy fontos
azert a "szamitogep formaju szamitogepek" tamogatasa is, mely esetben
viszont igenis nem mindegy, hogy pl milyen az installer, vagy hogy vajon
muszaj-e a legalacsonyabb kozos nevezot elfogadni a terminaloknal, vagy
lehet azert abbol kiindulni, hogy legalabb i386-on nem nagyon van mar olyan
videokartya, ami nem tamogatja a virt.konzolokat... nem konnyu kerdesek. De
szerintem fontosak. Mert ugyan igaz lehet, hogy pl a Linux hiaba fut
szinten nagyon sok platformon, nem igazan lehetne ugyanabbol a forrasbol
kernelt forditani az IBM nagygepekre es mondjuk egy Transmeta handheldre,
de az igazi knuller az lenne, ha a NetBSD ezt is tudna es amellett meg
minden platformon ki is hasznalna a lehetosegeket... akkor komoly rivalisa
lenne a Linux/FreeBSD-nek sot meg a Solarisnak is. Az a baj, hogy jelenleg
egyik BSD se tud mindent abbol ami tok jo lenne, hanem az egyik ezt, a
masik azt stb. Pl a lemezenkent 16 particio jo otlet. De a FreeBSD-n wrong
number. De pl nekem a syscons driver jobban tetszik, ugy tunik hogy a PCVT
sokkal nehezebben teheto nemzetkozive. stb. Es az is, hogy vagy hianyzik a
"nagy" platformok tamogatasa, vagy eppen ok vannak tobbsegben es a PC csak
amolyan "kisocsi" aminek nem minden nyavalyajaval foglalkoznak. Pedig nekem
sose lesz Sun workstationom, de meg egy Mac-em se. Vagyis a harom egyutt
lenne jo... (ja es persze a tuti killer, hogy a RealPlayer attol meg
mukodjon. El ne felejtsem:-) Na jo, abbahagyom:-)

> Vegul egy kerdes: lenne-e valaki, aki segitsegemre lenne a wscons iso8859-2
> kompatibilissa tetele teruleten?

Szivesen megtennem, de eppen nincs NetBSD a kozelben:-(

De szoritok.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *