[FreeBSD] a ports-rol

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 10., Sze, 13:52:41 CET

Szia!

On Wed, Jan 10, 2001 at 01:19:57PM +0100, Kuti Zsolt wrote:
> A ports man-t nezegetve latom a reinstall-nal, hogy akkor (is) hasznaljuk,
> ha a deinstall helyett pkg_delete-tel szedtunk le valamit. Es ha nem igy
> tortenik, annak mi a kovetkezmenye?

Marmint minek? Ha nem make deinstall/pkg_delete-vel szeded le? Hat az, hogy
esetleg fajlok maradhatnak belole szejjel es azon kivul az adatbazisban
benne marad es ezert meg mindig azt fogja hinni, hogy megvan...

Vagy annak, ha nem make reinstallt hasznalsz? Semmi. :-)

> Mas.Telepitve volt mar nehany port es reinstall-t vegeztem ketton
> (ghostscript, dgs). Mindketto elkezdett uj, meg nem talalt cuccokat
> (fuggoseg) telepiteni. Nem emlekszem, de valoszinunek tartom, hogy anno nem
> direkt tettem fel oket, hanem ok is fuggoseg reven kerultek fel. Akkor nem
> kellett volna, hogy ezek az egyeb cuccok is felkeruljenek?

Ez igaz, de ha azota a portsfa frissult akkor most mar mas (ujabb)
fuggosegek lehetnek es akkor mar lehet, hogy azokat akarja majd felrakni.
Ez kulonosen akkor igaz, ha annak a fajlnak amit keres, hogy megallapitsa,
hogy fenn van-e a port, mas volt a neve akkor es most mas. Ha valami fontos
hianyzott volna, akkor azt ugyis eszrevetted volna... (de van olyan is amit
nem, mert pl csak arra jok, hogy jobban tudd hasznalni a dolgot  de megy
nelkule is.)

> Raadasul egy csomo baromsag is akart veluk jonni (acrobatviewer1x, 3x, 4x
> mindez linuxos...), mikozben pl. Reader4 mar van a gepemen, szoval ez egy
> kicsit mellbe vagott.

De ha portsbol raktad fel, akkor azt eszre kellett volna, hogy vegye. Ha
nem, akkor persze nem. Mondjuk arra nem emlekszem, hogy a gs mindenfele
acrobat viewereket akart volna felrakni...

> A felrakas modja anno az volt, hogy a 4.1-es portfat hasznaltam es a webrol
> szedtem le a csomagokat. Most reinstallkor az akkor a gepemre letoltodott
> portokat hasznaltam.

Marmint hogyan? Ha csomagokat telepitettel, akkor azt surun nem erdekli a
portfa. Az a sajat beepitett dependenciait figyeli. Ha  portokat, akkor meg
mit tudtal hozza venni a webrol? (egyebkent ha azota frissult a cucc, akkor
ujra le fogja tolteni...)

> A cvsup-ot updateltem, mast mar nem kell tennem, igy mehet a portfa
> frissitese, ugye?
> Ha a portfat frissitettem es ezek utan csinalok deinstallt, akkor az gyanus,
> hogy nem minden esetben lesz korrekt.  Vagy tevedek?

Igen, lasd /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile, ahol ne feledd el
kijavitani a cvsup szerver nevet arra, ahonnan huzni szeretnel.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *