[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 1., H, 22:27:04 CET

Szia!

On Mon, Jan 01, 2001 at 09:50:39PM +0100, airscape at bsd.hu wrote:

> Nem, az elso a 4.0-RELEASE CD1, az fsn.hu-rol leszedve.

Nem arra gondoltam, hanem a konyvtar verzioszamara:-) mert nalam a
libxpg4.so.2 kb tavaly:-) (vagyis 2000) nyari darab. Az nem volt olyan
regen.

> Bepakoltam a memoriabol, mar a linuxnal megtanultam, hogy minnel tobb
> annal jobb :)

Ez igaz, csak ha nincs mibol:) Akkor eppen volt egy kis zs. Meg szerencse,
hogy a Net (meg) ingyen van...

> De de varj, make buildworld eseten az osszes source-ot leforditja, ami
> nekem baj, mert minek forditsak le egy tex-et amikor nekem nem kell? Foleg
> minek rakjam fel? Van helyem ra, de minek ha nem hasznalom?

Mert a rendszer hasznalja. A FreeBSD nem rakja tele a lemezt mindenfele
felesleges kacattal, mint nemelyik Linux distro. Otfele editor meg ilyenek.
Ami benne van az alaprendszerben az majdnem mind kell(het) valaha. Az mas,
hogy pl en se hasznalom a wlconfig-ot mert WaveLan nincs a kozelben, de jo
tudni, hogy ha lenne:-) akkor ott lenne. Ha mar gigakban beszelunk, akkor
mit sproljunk bajtokkal? Mikozben egy barmilyen windows program tobb tiz
mega... meg igy is *rengeteg* hely marad.

> Ez a gondom a cvsup fele upgraddel is, hogy most nekem leszed az src-all
> mindent es aztan make.... lefordit mindent, talan kibirom es felrakja az
> osszeset, aminek nincs ertelme, erosits meg azert legyszives, hogy lehet
> egyenkent is? :) Tehat letoltom mondjuk az src-bin es azt fordit le es rak
> fel? Tudom ez amolyan favago megoldas de azert akarmekkora is a vinyo, a
> hely kell masnak.

Nem ez igy nem megy. Az egyetlen dolog, amit ki lehet hagyni az a games.
Meg a share is kell, mert abban is vannak fontos dolgok. A bin egymagaban
egyebkent se jo semmire, szerintem ki is kene javitani a sysinstallban,
hogy az a minimum... a FreeBSD nem alkalmas arra, mint a Linux, hogy
felrakod egy floppyra es hajra... arra a PicoBSD jo, mikor epp mukodik.

A make buildworld egy nagyon jo es ugyes dolog, de kell hozza az egesz
rendszer... egyebkent ha arra gondolsz, en leszokatm az mp3-azasrol, miota
UNIX van... ez ugyis sokkal erdekesebb:-)

> Ne csinald mar, egyik konzolos bongeszo sem tud jscriptet! Vagy
> igen? Minap a links, w3m, lynx-el probaltam sms-t kuldeni az egyik nem
> reklamozom oldalrol, de nem ment, pedig meg a cookie-t is megetettem
> vele!?

Ezt mondom. Hogy egyik se tud. De az is igaz, hogy azt az egyent le kell
fejezni, aki olyan oldalt csinal, ahol csak igy lehet navigalni. Akkor mar
ennyi erovel hasznalhtan VBScriptet is, es akkor mar rogton csak IE-vel
lehetne hasznalni az oldalt. Tomeny siker. Vegul is nekem mar megmondta az
egyik "web designer" anno az IFABO-n, hogy mindenki hasznaljon Windowst.
Ennyit a szabvanyos es tiszta munkarol. Ezutan felolem az az oldal nezhet
ugy ki, hogy na meg, az illeto egy vasat nem er. Kedven peldam: egy vak nem
nezheti meg a vonatmenetrendet egy screenreaderrel? Dehogynem... na csak
kepzeljuk el, miket olvashat az ott fel, mikor nemelyik ilyen design
"mestermuvon" vegighalad. Beagyazott tablazatok, lathatatlan kepek, etc...
cikiiiiii. A kellemetlen kulonosen az, hogy a szabvany megkoveteli, hogy ez
bizony screenreaderrel is mukodjon.

(Ja, a Mozilla nem mukodik. Megint segfault, bar kicsit tovabb jut el...
holnap tovabb jatszunk.)

> Feher! Nem? :)

Lehet...

> Igen? Legyszives magyarazd el akkor, hogy kell "kis adagokban" egy nagyobb
> lelkeletu dolgok source-bol leforditani?

Mit ertesz az alatt, hogy "kis adagokban"? Ha azt, hogy mikor lehet
abbahagyni, a valasz, hogy barmikor:-) mert a make tudni fogja hogy hol
tartottal es folytatja. Ha azt, hogy hogyan lehet meguszni kevesebbel,
akkor nem tudom...

> Es kernelnel szamit az ha beirom az -mpentium opciot? Nem ertek am hozza
> :)

Nem... bar ha ugyesen valogatod ossze az opciokat, elerheted, hogy ne
forduljon le a kerneled. A FreeBSD-n kernelnel csak az -O -pipe az ami
mukodik. NetBSD-n ez is maskepp van:-) De nem tudok rola, hogy barmit is
gyorsitananak ezek az opciok, viszont a binaris nagyobb lesz tole:-) Talan
3D meg ilyesminel szamit, de ez a gep meg a 3D.... aaaaahh. Mas
platformokon talan... ott allitolag mar nehany % gyorsulast mertek vele:-)
magyaran en nem tartom valami nagy dolognak, de majd mas biztos mond mast
is.

> Van source CD-d? :)

Van, 3.1-es:-) (Az volt a The Complete FreeBSD konyvben) Azota diszno modon
mindig halozatrol frissitettem, nagy reszt cvsuppal. Majd ha tobb penzem
lesz, akkor CD is lesz... Vagy CD-iro. Vagy mindketto. Most egyik sincs a
harom kozul...

> Koszi!

Szivesen!

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *