[FreeBSD] kernel forditas (meg mas)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Feb. 20., K, 16:25:40 CET

On Tue, Feb 20, 2001 at 02:11:15PM +0100, Fazekas Mihaly wrote:
> Ez odaig ok, de van nehany disznosag, amin szeretnek javitani.
> Pl.: a halozati kartyam neha megall es nem hajlando adatot
> 	fogadni/kuldeni, neha el is hasal tole a gep (megj.: ez meg a
> 	jobbik eset, mert akkor egy restart befigyel, utana meg mar
> 	megint jo az egesz.)
>
> Elhihetitek, hogy nem kizarolag a sajat oromomre muvelem ezt, hanem
> nemileg kenyszerbol is.

Noha elvileg van ra esely, hogy esetleg mar jobb a helyzet a -CURRENT-en,
de ezert ne hasznald, mert a tobbi hiba es problema IMHO messze
elhomalyositja azt a kis elonyt. Fontos megerteni, hogy a -CURRENT nem az
OS egy ujabb verzioja, tehat nem erdemes azt jatszani, hogy 4.2-n nem ment,
hatha itt igen. Majd ha megjelent az 5.0, akkor majd viszont nagyon is
erdemes lesz ezt jatszani. Mas szempontbol meg plane nem ertem, miert
kenyszerulne valaki ezt hasznalni...

> Mostanaban pl. arra kenyszerulok, hogy nehany csomagot manualisan pakoljak
> fel, mert kulonben elcseszne az egesz gepet.
> pl.: kicq. (vagy az icqnix)
> kell neki a qt-1.45_1, de nekem csak a qt-1.45 van.
> Az elobbivel az a gond, hogyha az fent van, akkor nem megy a magyar bill.
> X alatt (o", u"). (szorakoztam egy ideig mire rajottem, de mar legalabb
> tudom)

A ket verzio legfeljebb egy-ket patchben kulonbozhet, nezegesd meg mi a
kulonbseg es kezdj el kiserletezni, hogy melyik patch tette be neked a
kaput. Aztan reklamalj.:-) Tehat ez azt jelenti, hogy nem maga szoftver
valtozott, hanem csak a FreeBSD port.

> Osszegezve: a gepemen egyre nagyobb a fejetlenseg, es a helyzet
> elorelathatolag javulni egy cseppet sem fog.
> Pedig en nagyon szeretnem.

Akkor pedig nem ajanlom, hogy a -CURRENT-nek akarcsak a kozelebe menj. Az
maga a megtestesult fejetlensg, idonkent egy-egy full reinstallal
fuszerezve. Es ez igy is van jol. Valahol kiserletezni is kell...

> Tehat jelenleg a 4.1.1-RELEASE CD -rol pakolaszom fel azokat, amik nekem
> kellenek, mert azon legalabb nincs qt-1.45_1! :))) (csak qt-1.45) :)

Ezt meg plane ne csinald. Semmi biztositek nincs ra, hogy egy 4.1.1-re
forditott csomag menni fog majd 5.0-n.

> A GUI -rol pedig sajnos (masok miatt) nem igazan all modomban lemondani.
> Illetve megis, de akkor azt ugy hivjak, hogy win*. :(

Meg mindig nem ertem, mi baj van abbol, ha az a GUI 4.2-n vagy ha az neked
jobb akkor 4.1.1-en vagy mittomen fut. A -CURRENT-et nem azert talaltak ki,
hogy azzal dolgozz, plane ha olyan valakinek kell dolgozni vele, aki GUI
nelkul nem elhet...

Idezve a Handbookot:

19.2.1.3. What is FreeBSD-CURRENT not?

 1. A fast-track to getting pre-release bits because you heard there is
some
    cool new feature in there and you want to be the first on your block to
    have it.

 2. A quick way of getting bug fixes.
<...>

Ennel jobban en se tudnam elmondani. Az a baj, hogy egyre tobb olyan ember
kezd el cseszkelodni a -CURRENT-el, akinek nem igazan kellene, es az o
support kereseik egyre jobban lekotik a fejlesztok idejet. Pedig a FreeBSD
meg kiraly, probalj meg rendszeresen full reinstallok nelkul Net vagy
OpenBSD current-eket futtatni. Es meg csinalni is valamit a geppel
kozben... szerintem sokan nem ertik, hogy a -STABLE ag (ellentetben
egyebkent pl a NetBSD-vel) igen is, hogy rengeteget fejlodik egy ev alatt,
mig a kovetkezo nagy ugrassal az addig -CURRENT-bol release lesz. Az, hogy
valami a 4.2-ben nem ment, egyaltalan nem biztos, hogy most se megy, azota
mar 3 honap eltelt... a 4.0-hoz kepest pedig egyenesen szeduletes a
fejlodes. Ha valakinek van arra energiaja hogy a -CURRENT-et letoltse,
jobban jar IMHO a legujabb -STABLE letoltesevel, annal is inkabb, mert ahoz
netan meg support is van, meg pl a dokumentacio is jobban hasznalhato
hozza.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *