[FreeBSD] magyar bill. X alatt ismet

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Feb. 14., Sze, 13:34:08 CET

Hali!

On Wed, Feb 14, 2001 at 12:37:27PM +0100, Gabor Zahemszky wrote:
> Eztet most nem ertem.  Tehat ami nekem ment, az az volt, hogy Word-ben
> magyarul, utana SO-ban is magyarul lattam.  Olyat meg nem probaltam, hogy
> amit SO-val megirtam, ahhoz mit szolt Billi batyo, de lehet, hogy
> megprobalom (mas kerdes hogy kisse lassu lesz, mert: itt nincs SO; otthon

Hat nalam anno megyegetett valami ilyesmi, meg Word 7 es SO 6.1 asszem.
Azota azonban minden fronton verzioszam emelkedes allt be... szoval akkor
tudtam ilyen otthon-iroda limbokat csinalni es mukodott. Igaz, nem nagyon
neztem a kinyomtatott verziot. Azota... hat en is eszrevettem, hogy ha
eloszor SO-ban irok, akkor a Word alatt mintha a betu meretek nem
stimmelnenek. Es azt is, hogy ha kijavitom ugymond az o" stb betuet akkor
utana mar az SO nem latja majd oket, csakugy, mint a Billy Boy fele
idezojelekkel se tud mit kezdeni. Tudod, az automatikusan konvertalt magyar
valtozattal... de kivancsian varom az eredmenyeket.

> Tudtommal relative igaz a dolog, es egyike azoknak, amiket ha jol csinalta
> volna meg M$, en is nagyon pozitivnek tekintenek.  De szarul csinalta meg,
> igy a szo-szo kategoria egyedul.

Lehet... nem vagyok Office szakerto...

> Ami a szakdolidat illeti, gratulalok, es hogy tovabbi - egyelore tavlatilag
> tervbe vett - hasonlo lepeseket jelezzek, folyik egy jogasznak az
> elJujnikszitasa, es ma delelott nemi megingas utan aszonta, hogy vegul is ha
> majdnem ugyanolyan lesz (amit persze ugy kell erteni, hogy jobb, lesz, szebb
> lesz, de a funkcionalitas marad), es nem lesz vele baj, akkor meg akar lehet
> is rola szo.  (Persze en ecseteltem a supportot, es ez az ami meggyozte
> szerintem. :-)

:-) Hazon beluli support rocks! Gondold el, mennyi ido, mig az MS-nel
felveszik a telefont...

> Amugy kene mar egyszer egy rendes tesztet csinalni, hogy az a
> rohadt complex, mint kritikus pont, hogy megy FBSD-n a linux-emuval.  Multkor
> egy elso kor egesz jol teljesitett, de persze most nem a karakteres feluletet
> kene egy kisse tesztelnem.  Ha nem CURRENT-et hasznalnal, egy teszt erejeig
> meg tudnek is neked ilyesmit prezentalni.  De azert egy ilyen usernek max
> STABLE-t adnek, de persze plane inkabb R-t, mert azt nem fogja dijazni, ha
> hetente oprendszert forgatok neki.
<nyissz>

Nos, meg anno a mult evben, mikor meg 4.x voltam, csinaltam ilyesmit. Akkor
a Complexnek mind a grafikus, mind a karakteres felulete mukodott, bar az
utobbihoz egy 4.x, vagyis ujabb ncurses kell. Sajnos a karakteres nem olyan
stabil volt, pedig azt jobban szerettem (volna) de az X-es szinte
tokeletesen ment. Meg (SO-val) a kattintson a bazi "W" beture funkcio is
ment a nyomtatvany mintaknal. Ez jo. Az mas kerdes, hogy egy kicsit
"atszabtam" a startup es install scripteket, mert az a megoldas, hogy
eloszor csinaljak egy complex usert csak ezert kulon nagyon lamernek tunt.
Es mellekesen azt is elinteztem, hogy legyen mar tekintettel arra, hogy
esetleg tobb felhasznalo is van a gepen es ne irjak mar egymas preferencia
meg megjegyzes fajljait felul (mert ui csak osszesen egyet hasznal ezekbol,
ala DOS TEMPDIR) hanem mindenkinek szepen legyen egy, a sajat ~
konyvtaraban vedett helyen:-) Ha kell elkuldom... szoval szerintem
nyugodtan "ra lehet engedni"... sot, ha akarod, meg szemelyes
megjelenesemmel is szinesithetem a show-t, mert mostanaban egy darabig het
kozben Pesten leszek szakmai gyakorlat alnev alatt (BSD nelkul, mert laptop
nincs:-( mobil is van: +20/364-7010 nyugodtan szolj ram...

> (Amugy neha meg en is ingadozom, hogy nem-e
> esetleg talan Linux kene neki, de eddig meg mindig sikerult meggyoznom magam,
> hogy konnyebb lenne az en eletem, ha maradnek az O gepen is az FBSD-nel.)

Szerintem jo a FreeBSD. Annal is inkabb, mert en legalabbis ahhoz ertek
jobban... es nagyon szivesen segitek a kollegat "megteriteni":-)

> No egy szuszra ennyi.

Nalam is...

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *