[FreeBSD] udf fs

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Feb. 9., P, 18:49:18 CET

On Fri, Feb 09, 2001 at 06:34:07PM +0100, Attila Nagy wrote:
> Hello,

> Nagyszeru. A nullfs-t csinalnak meg inkabb ugy, hogy mukodjon is :)

Miert szerintem ez is jo... "extrafs" support ugyben kulonben is NetBSD a
felelos... ugyanugy, mint akkor is, ha a halozat mast is jelent neked, mint
TCP/IP esetleg IPX es Ethernet. A megfelelo kod a FreeBSD-ben mar elegge
regen ugy volt jelolve, hogy "the following are broken and no longer
shipped due to lack of interest"

Hiaba, sajnos nem megy minden 1xerre. Csak tudna a NetBSD egy olyat, mint a
FreeBSDs 'make buildworld'[*] es mar ott is lennek. Sokkal igeretesebb es
kevesebb a flame.

[*] Tudom, hogy van 'make build' de az nem olyan jo. Pl nem lehet vele
egyes verziok kozott upgradelni. Es meg nem is mindig mukodik. Es ha nem
mukodik, akkor teljesen a levlistakra vagy utalva, hogy teljesen arbitrary
upgrade patheket talaljanak ki neked, hogy eloszor meg ezt epitsd ujra
aztan meg itt make clean aztan meg itt make beforeinstall... nagyon
torekeny ez az egesz. A FreeBSD-n nyugodtan meg merem azt csinalni a
-CURRENT-en barmely pillanatban, hogy  belokom a buildworldot es elmegyek
uszodaba, es mire visszajovok, kesz lesz. Eltart harom + 1/2 ora hosszat, de
mukodik, es nekem ez a fontos. A titok egyebkent az, hogy a buildworld
mindig ujjaepit mindent a megfelelo sorrendben, akar kell, akar nem. Ezert
az ido 99%-aban teljesen feleslegesen epiti meg pl 2x a gcc-t, vagy a
perlt, de cserebe amikor eppen van egy upgrade, eszre se veszed. Ezt sajnos
egy masik OS se tudja. A multkor valaki (tobb lepesben) 2.2.6-rol sikeresen
upgradelt make buildworldokkel egesz 4.2-STABLE-ig. Ez azert nem akarmi.
Ehhez kepest binary snapshotokat letoltogetni (es tkp reinstallt csinalni)
nagyon nem profi dolog... es mennyi forgalmat csinal a halon egy cvsup-hoz
kepest... szoval a lecke fel van adva, de ugy tunik a NetBSD-n ez nem
prioritas, mint ahogy a -STABLE se igazan az... tovabbra is inkabb azt
jelenti a -release ag, hogy "az ami majd az 1.5.1-ben benne lesz", ahogy
eddig.

Kar.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *