[FreeBSD] Off: ADSL ajanlat

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Dec. 3., H, 23:31:31 CET

Hali mindenkinek!

Koszonom az eddigi valaszokat, maganban es a listara is (na ugye, tudtam
en, hogy kitol kell kerdezni:-) valami ilyesmire gondoltam. Mondjuk eddig
az eredmeny kb az, hogy vagy Axelerot hasznalnak az emberek, vagy Datanetet
es en is jelenleg az utobbival ismerkedem (marmint ajanlat szempontjabol).
A Vnet sajnos jelenleg kiesik (noha jelenleg is ugyfel vagyok) mert csak
ott szolgaltat ahol o a telefonos is (vagyis a Vfon) es ilyen errefele
leghamarabb Ajka kornyeken van (a volt Bakonytel) es amugy meg csak nem is
valami olcso... Az Axeleroval az a gondom, hogy eddigi tapasztalataim
szerint nem tul stabil az (ISDN-es dialup) szolgaltatasuk... mintha az
lenne a baj, hogy tulvallaltak magukat es ezert idonkent eppenannyira nem
kepesek megfelelni az elvarasoknak, mint pl a Westel nem birta anno mikor a
sok Szervuszos du negykor egyszerre kezdett (volna) pofazni. A melohelyen
Axelero van es sajnos nagyon sokszor nem megy (igaz, ennek legalabb a fele
olyan, amikor az ISDN rohad le) hosszabb-rovidebb idore. Komolyan anno azt
hittem (meg boldog nemtudomka koromban) hogy annal nincs szarabb, mint
amikor az egyetem DNS-es rajtautesszeruen lerohad es ezert akar egy ora
szunet is lehet (!) de most mar sokat tanultam... na most ilyen
tapasztalatok utan nem igazan van batorsagom az Axelerohoz...

Nem hallottam semmit a Tvnetrol es az Interware-rol. Valaki?

Most par reszletre reflektalnek minden kulon ceco nelkul:

Elvileg minden (altalam ismert) nem business osztalyu ADSL csomag 24
orankent bont, ennek semmi koze a szolgaltatas minosegehez, egyedul ahhoz
van koze, hogy ne uzemeltethess szervert olyan konnyen. Ugyanezen okbol pl
az USA-ban van olyan szolgaltato, aki alapbol szuri az 1024 alatti portokat
bemenore. (es ezzel legalabb par hulyet megved a CodeRed stb-tol akik
esetleg nem is tudjak, hogy megy egy web szerver a gepukon, mellesleg)
Egyebkent meg "uzleti" csomagnal is (eleg draga) extra a fix IP, ha
egyaltalan, mert ugye az ISP-nek alapvetoen az az uzlet, ha az ilyenek
szepen veszik a berelt vonalat, es fizetik a rengeteg let mar 64k utan is.
(Ami pedig semmivel se gyorsabb mint egy "sima" ISDn dialup csak nincs
foglalt)
Ertheto, hogy nem esne nekik jol, ha fix dijert sokkal gyorsabb kapcsolatok
lehetnenek amiken szerver is mehet.

Zahynak:

1) Nem, nem fogok senkit leszolni... ma nagyon jo kedvem van es kulonben
is, olyan rendesek vagytok, mindenkit szeretek etc. Es ami fontos, most en
kerdeztem:-) (hiaba, nekunk is megvannak a prioritasaink:-)

2) Igen, jol ertetted a szerzodest (amit egyebkent, ha csak nem kaprazott a
szemem, a www.axelero.hu megfelelo rovatabol siman le lehet tolteni, igaz
.doc formaban de na es, mire valo a vw?) vagyis haztartason belul lehet
LAN. (Ez ugyanaz mint amit a Deutsche Telekom mond errol) mert ezt amugy se
lehetne megakadalyozni. De (asszem) az is ott van, hogy 1xerre csak egy
login lehet benn (praktikusan a routere). A haztartason beluli leosztast
lehet tiltani, de amig lesz NAT, addig sose kapnak el mert egyszeruen nem
lehet ezert nem tul ertelmes. Es hogy honnan veszik eszre, ha esetleg
tulzasokba esel az adakozo kedvben? Hat, az irrealis forgalombol. Azt
elegge nehezen tudnad vedeni, hogy miert csinalsz te meg a 80 eves nagyi
egy honapban tobb giga forgalmat:-) (bar nyugodtan kend a nagyira, biztos
warezel:-) meg persze ami a legjobban csipi a szemuket ha esetleg atmesz
viszonteladoba, amirol meg a mar bevalt es hagyomanyos offline csatornakon
szereznek tudomast. (-> ko:pcivonal, zuhanytelefon, pletyi stb)

3) Igen, kb olyanokra voltam kivancsi amiket irtal. Konkret problemam meg
nem lehet, mert meg csak elmeleti a dolog:-) ezert ezuttal inkabb anekdotak,
sztorik es szubjektiv velemenyek izgattak. Es az, amit meg is tudtam, hogy
ezek szerint a pppoe implementaciok tenyleg hasznalhatok a gyakorlatban,
sot, ami meg ennel is mereszebb, Magyarorszagon is:-) ami azert
kifejezetten megnyugtato. Nem szivesen invesztalnek enelkul komolyabban...

Koszi mindenkinek meg 1x!

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: adamsziszi at vnet.hu *
* Honlap : alakul * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP: szinten kesobb *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *