[FreeBSD] Sparc ?

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Ápr. 14., Szo, 15:23:28 CEST

Hello,

On Fri, Apr 13, 2001 at 06:19:53PM +0200, Attila Nagy wrote:

> Ebben viszont teljesen igazad van, foleg ha a libcben valtozik valami :)
> Azt hiszem ezert van az, hogy a FreeBSD-nel is keszitenek napi
> binaris snapshotot.

Jók azok a bináris snapshotok.  Bár szerintem elsősorban nem upgrade célra
vannak (a dokumentációk nem is hivatkoznak annyira rá, mint követendő upgrade
módszerre), hanem hogy friss telepítést kezdj az aktuális -STABLE-ből, két
szál floppyval.  Az, hogy nem -RELEASE-t telepítsz, és aztán cvsupolsz+make
world, kapásból időt, sávszélességet spórol meg, ugyanakkor a binary snapshot
eleve garantálja valamennyire a normális működést, egy cvsup után nem biztos,
hogy lefordulnak a dolgok, azt a snapshotot viszont make release-zel
készítették, tehát már lefordult...

Aki akar, természetesen upgradelhet bináris snapshotokból, bár nekem nem
igazán jön be.  Ugye, célszerű floppyról bootolni hozzá, mert aktuális
sysinstall kell (vagy CD-t használni, de nem igazán vannak snapshot CD-k).
Ehhez viszont kapásból le kell állítani a gépet.  Ezenkívül a bináris upgrade
elég agresszívan írja felül a dolgokat, engem kicsit megijeszt (bár a /etc-t
nagyjából békén hagyja).  A leállítás-floppyzás-miegymás miatt tehát én
elsősorban otthonra tudom max. ajánlani, de nincs napi snapshot CD, amiről
upgradelj, modemmel meg vacak...

> Bar errol konkret tapasztalatom nincsen (soha nem csinaltam meg
> crosscompilet) valoszinusitem, hogy igen a valasz. Emlekszem anno linux
> kernelt forditott valaki i386-on sparcra. Bar egy make buildworld azert
> picit nagyobb falat :)

Sokkal nagyobb falat, csak átfutva egy-két Makefile-t... hmmm...

> Mivel a FreeBSD ezen resze nem emulator, hanem a linux API implementalasa
> (illetve annak egy reszenek) kihasznalhato a tobb processzor es
> alkalmazhatoak a linuxos processzekre FreeBSD specifikus dolgok is, mint
> pld ktrace.

Ez tök jó.  Viszont az SMP-ről annyit, erről már volt szó, hogy FreeBSD
multithreaded program max. úgy tudja kihasználni az SMP-t, ha a ports-ban lévő
linuxthreads library-val fordítják, ez szépen is hangzik, viszont... a
gyakorlatban olyan válaszidejei vannak néha, hogy jobban jár az ember, ha
inkább használja egy CPU-n, de normálisan.  Nem tudom, ez mennyire igaz a
fentire?

Üdv