[FreeBSD] no memory for rx list

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Ápr. 14., Szo, 13:11:55 CEST

On Fri, Apr 13, 2001 at 09:18:12PM +0200, Mr. Big wrote:

> Apr 13 21:55:42 uranus /kernel: xl0: no memory for rx list -- packet dropped!
> Apr 13 21:56:13 uranus last message repeated 79 times
> Apr 13 21:58:14 uranus last message repeated 287 times
> Apr 13 21:59:43 uranus last message repeated 189 times
>
> A kintrol a gep elerhetetlenne valik, se ping, se tcp kapcsolatok nem
> mennek.

Kakukk,

a hibaüzenetből nem valószínűsítem, hogy ez a probléma, de a 3com-oknak van
egy olyan ismert hibájuk, hogy ha az rx/tx queue egy bizonyos szint fölé megy,
akkor egyszerűen széthal.  (ifconfig xl0 down/up sokszor segít rajta, nem
mindig).  Erre sok operációs rendszerben workaroundokat találnak ki, pl. a
BSD/OS egyszerűen nem engedi bizonyos szint fölé menni a queue-t.  Nálad talán
nem ez a hiba, ezt csak azért írom, hogy lásd, ez a kártya nem egy
uptime-barát.

Üdv

Mico