[FreeBSD] Sparc ?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Ápr. 13., P, 16:11:41 CEST

On Fri, Apr 13, 2001 at 10:37:07AM +0200, Ferenc Szentpetery wrote:

> Az altalam emlegetett uj Sun egy munkaallomas 400 ezer Ft-ert, azaz
> egy jo otthoni, vagy kozepes munkahelyi PC araert. A trukk az, hogy
> nem SCSI periferiakkal keszult, viszont 512 MB RAM van benne.

Na alljon meg a bicaj. Jo nem 512M RAM-al, de otthonra neked ket PC-t is
veszek ha nincs benne SCSI ennyi penzert. Gondolom a monitor extra.
Munkahelyre masfelet, vagy na jo legyen egy, ha mindenkepp ragaszkodsz a
markas dobozhoz meg ahhoz, hogy legyen kit nyaggatni, ha nem megy. Bar
ugyis te kapod a vegen a pofot, ha nem mux:-)

> Ennyit viszont sok intezmeny megengedhet maganak. A gepen
> Corvina fut menni, ezt mint szegedi egyetemi ember talan ismered is.

Si, senor. Nagyon meglepodtem es megorultem, mikor lattam... a sok win utan
egy kis felfrissules.:-)

> Az elozo gep egy 93-as kiadasu Sun, 64 MB-tal es SCSI-vel.

Na ilyesmi van nalunk is, a kabinet nyilvanos (ertsd hallgatoi oldalakat
tartalmazo) www szerverekent. Meg tudom erositeni, hogy az en gepemben mar most
tobb lemez van (persze nem SCSI) de sokkal kevesebb felhasznalo.:-) (Ott ha
jol dereng 5 megas(!) kvotak vannak:-) de megy!

> Ez allandoan swap-pel, lassu. Az uj gep viszont varhatoan nem fog swap-et
> hasznalni, es az egesz (kb. 30 ezer rekord) adatbazist, ill. az indexeket
> nehany lekerdezes utan memoria cache-ben fogja tartani, ezert remelhetoen
> a SCSI hianya ellenere gyorsabb lesz, mint az elozo. Nem akarsz egy ilyet
> vetetni az egyetemmel?

Heh. He, fonok, nem akarunk egy ilyet venni? (Belelog a keze a bilibe es
eszreveszi, hogy o csak egy szutymo es nagypofaju joghallgato itt, aki a
koliban szokott vandalkodni a gepekkel... lelassit.) Na jo, szoval kicsi
vagyok en ehhez:-) De a koliban nagyon szivesen kiprobalnank egyet,
termeszetesen szigoruan ingyenes^H^H^H^Hpromocios alapon... kuldjunk
teherkocsit, vagy van?:-)

> PS: Ugyanitt a www/mail/stb. szerver viszont FBSD.

Na ez egy kulon meset er... a mail szerver (a hallgatoke) negy (4) Telmat
tipusu szamitogep (asszem nem PC) amik egyutt ernek talan annyit mint ma
egy kozepes PC. A negy gep szorosan ossze van kotve, csak egyutt tudnak
indulni, valami regi SysV UNIX van rajtuk. Es 2 mega kvota.:-) Szupi.

Itt tenyleg ideje lenne mar cserelni, de... eloszor talan a routereket
kellene jol beallitani, mert most pl nem lehet rendesen letolteni, mert
minden szepen megszakad, ami tobb, mint par tiz kilo... nyilvan valami az
MTU-val, de, hogy mi... es persze ha kozben pingelsz, akkor megy... van
amikor... grrr.

De ha rajtam mulna en is habozas nelkul kiprobalnam a FreeBSD-t ilyen
szerepben!

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *