[FreeBSD] kde + 4.3-RC gondok

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Ápr. 2., H, 16:12:48 CEST

Hello,

On Mon, Apr 02, 2001 at 03:21:42PM +0200, sajt wrote:
> leszedtem az src-t, es ports-ot cvsup-al az ftp.de.freebsd.org szerverrol.
> Ezekutan make valtottam a vilagot (make word), es meglepve tapasztaltam,
> hogy a /stand/sysinstall options-ban 4.3-RC a release nevem (ezt egyebkent
> honnan veszi?).

Hat a kernelbol. Ha csinalsz egy uname-a-t, latni fogod, hogy ez a
verzioszamod. Atallitani viszont a sysinstall asszem Options menujeben
lehet, vagy ilyesmi neve van, na ott kell beallitani helyette, hogy
4.2-STABLE vagy -RELEASE, mert 4.3-RC-re nincsenek kulon csomagok forditva.
Ez termeszetesen csak azt befolyasolja, hogy a sysinstall program mit
gondol, de ez neked eppen eleg, es csak akkor relevans, ha csomagokat raksz
fel.

> Azt vettem eszre, hogy a ports-ban bizonyos helyeken a README.html-ek
> rossz helyre mutatnak, illetve bizonyos csomagoknal (pld php) mas a verzio-
> szam, de ez meg csak a kisebbik baj lenne.

Igen, a csomagok epitese esetleg el lehet maradva a ports-tol. Ha a csomag
meg anno 4.2-RELEASE-re keszult, akkor meg tutira el vannak maradva. A
README.html-eket egyebkent ha van kedved ujra csinalhatod, bemesz a
/usr/ports-ba es kiadod azt, hogy 'make readmes' de elegge sokaig tart es
nem is mindig mukodik. Igazabol egyszerubb (IMHO) kozvetlenul a pkg*
fajlokat olvasgatni a port konyvtaraban, mert azok kozvetlenul frissulnek.
(A .html-ek nincsenek is benne a CVS repoban, mert csak generalodnak)

> Ha sysinstallal akarok felrakni valamit, akkor a
> Can't CD to `4.3-RC' distribution
> hibauzenetet kapom. Tobb szerverrel is probaltam, de mindig ez jon vissza.

Ld. fent a megoldast. De igy valoban esetleg regebbi csomagjaid lesznek.
(Sysinstall -> Options -> Release name atallitani.)

> Ezekutan, megprobaltam feltenni a kde-t port-bol, de a
> libtool: link: cannot find the library `/usr/local/lib/libjpeg.la'
> Hibauzenet jon elo. Ezt hogyan lehetne orvosolni?

Mondjuk a jpeg port felrakasaval? Lehet, hogy regebben egyszer mar
felraktad, de aztan letorlodott belole valami?

/usr/ports/graphics/jpeg

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *