[FreeBSD] sendmail config

Pelhrimovsky Zsolt Zsolt.Pelhrimovsky at at.siemens.de
1999. Okt. 26., K, 10:01:30 CEST

Szia!

>	Ha van itt valaki, aki valamilyen szinten ismeri a sendmail
beuzemeleset,
>es van is nemi ideje segiteni, azt szivesen vennem. Mar csomo doksit
>atnyalaztam, de sajna nem lettem sokkal okosabb, valoszinuleg csak a
>felfogasom nehez, de lehet, hogy mind szamomra nem trivialis dolgokat vesz
>alapfogalmaknak.
>	A szitu: modemes kapcsolat, dinamikus IP cim, ennek megfeleloen
valtozo
>FQDN. Ez mind bazira tudja zavarni sendmail onagysagat ugy alapbol.

Az ISP-dtol kerj egy domainnevet, amit aztan hasznalhatsz a kiosztott ip
cimtol teljesen fuggetlenul (mert a mappelest amugy is o kezeli). Nalunk ez
megy. Egy masik lehetoseg a fix ip cim igenylese.

Meg egy dolog: pontosan hogy hasznalod a sendmailt?
Kuldesnel beallithatod hogy az ISP mailszervere legyen a "smart_relay_host"
vagy valami protokollspecifikus mail-relay. (Ezt a spammeles miatt nem
igazan kedvelik, de talan megy.)
A fogadas mas mese, mert mi alapjan tudja a sendmail, hogy neki jott a
level?

Udv:
	Pzso