[FreeBSD] SB Vibra 16C

Zahemszky Gabor zgabor at mail.beco.hu
1999. Okt. 6., Sze, 22:48:32 CEST

Hello!

No itt a preciz megoldas, hogy milyen konfigba mit kell irni:

Ha 3.2-d van (3.3.-t nem tudom), akkor
/boot/loader.conf-ba:
userconfig_script_load="YES"

/boot/kernel.conf-ba:
pnp x y enable os port0 0x220 irq0 5 drq0 1 drq1 5
(legalabbis a leveled szerint ezek a parameterek elnek a kartyadon)

Ha esetleg 3.1-t hasznalsz, akkor abban meg nincs ilyen loader.conf (azt
hiszem), nekem akkor a /boot/loader.rc-ben volt az, hogy:
load -t userconfig_script /valamilyen/eleresi/uttal/adott/file
load /kernel
autoboot X (masodpercben)

es a /valamilyen/eleresi/uttal/adott/file-ban volt a fenti:
pnp x y meg a tobbi parameter

Ha valami csoda folytan esetleg 2.x-et hasznalsz, ott is lehet ilyet csinalni,
de ott valahogy maskepp (olyat is csinaltam, igy ha fontos, ki tudom sakkozni,
hogy hogyan csinaltam).

Amugy csak annyi, hogy felteszem a leveledben szereplo
DEVICE pcm0 on isa? port 0x220 tty irq 5 drq 1 flag 0x15
fejbol jott, leven ``flags'' a helyes kulcsszo.  Mar csak az a kerdes, hogy
mivel tudtommal ez az info (azaz hogy SB16-nal a flags-ba 0x15-t kell irni)
csak /sys/i386/isa/snd/README-ben van leirva, es a LINT es GENERIC kernel
konfig fajelban, miert nem bogarasztad vegig a .../sound/README*-kat is,
ahol azt hiszem a Linuxos driver SB16-hoz konfiguralasa is le van irva.  No
mindegy, csak rosszmaju voltam. :-)

Mas: az awe64-gyel kapcsolatban van egy tippem: ha osi emlekeim nem csalnak,
az gyakorlatilag az awe32-vel megegyezik, csak x es y plusz tulajdonsaga van,
de a Linux/FreeBSD-s awe driver (ami a 3.x-ben benne van, vagy letoltheto),
ugyanugy tudja kezelni.  Nem lehet, hogy Adam kolleganal az a problema, hogy
a kartya awe reszet rosszul (vagy sehogy) nem inicializta?  Az en awe-mon
ugyanis a trukk az (bocsanat, minden awe-n), hogy az awe resz inicializalasa
3 (azaz harom!) port megadasat jelenti, azaz x es y megfelelo kihelyettesitese
utan a kovetkezot kell a pnp-nek megmondani:
pnp x y enable os port0 0x620 port1 0xa20 port2 0xe20
Amiben az a szep, hogy a pnpinfo (meg a linuxos isapnp) csak az elso portot
veszi valahogyan eszre.
Az x es y termeszetesen a pnpinfo kimeneteben szereplo Card Assigned CSN # es
Logical Device ID#, amelyek a Wavetable-t azonositjak.

No pa, egyelore ennyi.

ZGabor at CoDe dot HU

--
ez itt a .sig helye