CDROM and long file names (fwd)

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Május. 25., K, 16:53:37 CEST

Haliho!

De jo!  Egy hetig nem lattalak benneteket, es egybol mennyit dumaltatok!
Vegre egy kis duma, mocskolodas, egyebek.  Ez kell!  Mondjuk az, hogy
vegre nehany info is jott, az kulon orom.

>Nem. Itt csak a FreeBSD-t lehet dicsoiteni :-)

Dicsoiteni termeszetesen csak a FreeBSD-t lehet, szidni barkit.  Es bar ez
talan meg nem volt war, de nem artott nehany pro/kontra info.  Egyebkent az
en meglatasom szerint, mivel a lista forgalma is kisebb, es olvasoi is kevesebben
vannak, talan neha ilyen is elmegy.  Meg nem engedett, kiveve ha en kezdem.

Speciel az en velemenyem szerint a preciz valasz talan az, hogy legyen Unix.
No jo, *x.  Az hogy free, stabil, no m$, az mellekes.  Hogy mast ne
mondjak, a maga idejeben jo kis szoftver volt (khmm) a Coherent, ami nem
volt free, meg a Xenix is, ami meg nem volt no-m$ (marmint hogy M$ termek
volt).  Persze vannak precedenciak, en talan fontosabbnak tekintenem azt,
hogy stabil legyen, es fontosabbnak, mint hogy free legyen.  Ez persze a
user szintu hozzaallas.  Mondjuk tuzfalnak talan jobb a free, ha van aki el
is olvassa a forrast, es kepes kijavitani a hibakat - de ez fontos info

>Vegul is mindegy, illetve nem mindegy, de mindegy.
>
><FLAME ON>
>Reszemrol azert szoktam neha Linux-ellenesnek latszani, mert egyre tobben
>viselkednek ugy a Linux-szal, mint a Microsoft: Azaz egy egy es udvozito
>megoldasnak tartjak, mikozben a legelemibb dolgokkal nincsnek tisztaba

En ugyanezt tapasztalom, es ugyanez az egyik bajom.  Ha jol emlekszem, korabban
epp ezt emlitettem: akkor dicserje valaki, ha ismer mast is.  (Kedvenc peldam
volt egy idoben, amikor az egyik magyar listan valakik azzal erveltek, hogy
miert ne RS600 + AIX-et valasszon egy kituntetett Sulinetes iskola, mert az
AIX-en nem fut az ipfwadm (akkor tan nem hallott valaki az RS600-es Linuxrol).
De amugy sutott, hogy az illeto eleteben nem latott AIX-et.  Es hogy a Wines
PC-rol mennyivel konnyebb letorolni azt a wint, es foltenni a linuxot, mint
az RS6000-rol/re.

>Viszont ugy gondolom, hogy az ilyen megnyilvanulasok nem hasznalnak sem a
>linuxnak, sem a szabad szoftvereknek.

Monda az Ur, hogy O, yeah!

>Kulonben en leginkabb azert vagyok FreeBSD-s, mert amikor elkezdtem szabad
>unixokkal foglalkozni (386bsd 0.0 !) akkor meg messze nem igazan volt

Te nyertel.  386BSD 0.1, meg SLS Linux 0.99pl??? kernel.

>linux, es egyszeruen nem tartom ertelmet a valtasnak, amikor a FreeBSD
>(ami a 386bsd legsikeresebb utodja) tokeltesen megfelel a celjaimnak.
>
>Es ez lenne a valaszom a kerdesre, hogy mindegy-e vagy nem mindegy:
>tartsatok elvtelennek es opjetek le, de en mindent ugy merek, hogy a celt

Le vagy opve.  De azert aruld el, hogy ez mit jelent?
Ja azert vagy leopve, mert nem azt mondtad, hogy mert az a jobb.

>tablaval, akkor bizony egy percig sem gondolkodom, hogy hogyan veszem ra a
>star office-t (ami mellesleg nem is szabad szoftver... ed rulez!), hogy

Felhivom figyelmedet arra a sajnalatos tenyre, hogy az ed (hivatalbol)
7-bites.  Abban igazad lehet, hogy speciel az FBSD alatti elfogadja az
ekezeteket (most neztem meg!), de mintha a mai napig bajai lennenek a
'\0'-val.  Azaz szinte biztos, hogy azt a Word97-es abradat nem fogod tudni
megcsinalni vele, meg akkor se, ha te kivulrol futyulod az osszes DTFM
kodot, es a vilagon egyedulikent (M$-t is beleertve) csak te tudod a
beagyazott excelt tartalmazo w97-es fajel formatumat.  Egyebkent ez a
beagyazott exceles ize a shell '<< E-O-F' mechanizmusaval nem elerheto?
(Ezt csak azert, mert mint mar tobbszor emlitettem, engem az ég az utobbi
evekben megkimelt az ilyen szarok hasznalatatol.)

>Es nem is probalom meggyozni
>a masik felet (aki eppen most akar mondjuk tobb milliot fizetni a leadott
>projekt terv alapjan), hogy hujje, es dobja ki a rendszeret.

Rendben, de hat elvtelen emberek mindig is voltak, es lesznek is.

>Ha viszont mondjuk azt keri, hogy mibol csinaljon mondjuk firewallt, vagy
>levelezoszervert, vagy barmi mast amire ugy gondolom hogy az a megfelelo
>eszkoz, akkor mar lokdosom is valamelyik szabad unix fele.

Meg gondolom az Afa.  De szerintem talaltal volna embert, akinek kellett
volna - akkor - az a CD.  De esetleg jelentkezhetsz a Giveawey CD listara,
es nekiadomanyozhatod valakinek.  A regi FreeBSD is jobb mint a semmilyen.

>Hmmm. En eddig nem talakoztam egy ide cd-vel sem, amit nem kezel.

Mar a 2.2.2-ben is voltak trukkok, hogy mi modon lehet _esetleg_ ravenni az
ilyesmire, es gondolom ez az ujabb verziokban is igaz.  Amugy lasd Pink
idezetet.

Ha kell, biztos.  (Remelem, nekem is.)

En csak azt szeretnem tudni, hogy miert-ne tamogatna?  De persze egy boot
floppi kerdese, es kiderul.

>device pcm0 a kernel konfig fileba.

Meg nem utolsosorban device pnp0, utana /kernel.conf-ba beleirni:
pnp 1 0 enable os <portX> port <irqX> irq <dmaX> dma.
illetve ha nem o az 1 0-kent latszo eszkoz (pnpinfo vagy valami ilyesmi),
akkor azt ird at.  Amugy meg ugyanaz a hangkartyadriver (OSSFree), mint
_alapban_ a Linux alatt.  Ha az tudja (es nem a mindenfele uj csodak), akkor
a FreeBSD ialatt is ugyanazt a drivert el tudod erni.

>Lehet es ha olyan eszkozod van ami nincs bene az install kernelben (pl.
>hangkartya stb nem szok benne lenni a meret miatt) vagy nem toltheto
>modulkent van, azt bele kell forditani.

Sajnos ilyen az EXT2 tamogatas is pl.

>Menete:
>cp GENERIC AZ_EN_UJ_GEPEM # tapasztalt versenyzok ezt elhagyhatjak
>[kedvenc editor] AZ_EN_UJ_GEPEM
>config AZ_EN_UJ_GEPEM
>cd ../../compile/AZ_EN_UJ_GEPEM
>make depend
>make
>make install

Csak azert mert utalok sokat gepelni:
make depend kernel install
(az egy `` kernel'' rovidebb, mint a +2 ENTER + 2 make)

>reboot

Szegyeld magad: shutdown -r now, vagy ThreeFingerSalute (ACD)

>Samba, mint ahogy a Linuxhoz is.

Bocs, elfelejtetted a legfontosabbakat: W95 es egy PS nyomtato (meg a
halozati elerhetosege annak a nyomoroncnak).  Nalunk igy megy, igaz nem PS,
hanem HP5L

>szabolcs_a_grafoman

En is, vegre van idom irni!

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"