Alaplapi FreeBSD

Szabolcs Szigeti pink at iit.bme.hu
1999. Május. 13., Cs, 12:29:53 CEST

On Wed, 12 May 1999, Magosanyi Arpad wrote:

> Én azt is szoktam nézni, hogy később is működjön, és képes legyek
> működtetni (total cost of ownership).

Ez viszont nem GPL vs. BSD kerdes, hanem szabad forras vagy nem szabad
forras. Marpedig nezetem szerint mind a GPL, mind a BSD szabad forrast
jelent. Hiszen ami ez alatt megjelent, annak a forrasa szabadon
hozzaferheto.

Ha valaki tovabbfejleszt akkor lehet persze par elagazas: GPL: a
tovabbfejlesztes is szabad. BSD a tovabbfejlesztes lehet, hogy nem szabad.

Ezek utan lehet az, hogy: tetszik a nem szabad tovabbfejlesztes: kell
nekem, megveszem. Nem tetszik, nem veszem meg, ha masnak sem tetszik,
akkor a tovabbfejleszto szivott egy nagyot.

Viszont az is elkepzelheto, hogy nincs tovabbfejlesztes, mert aki
fejlesztene, az -barmilyen elitelendo is- penzt akar a munkajaert, ezert
nem valasztja a GPL-t, ergo nem fejleszt semmit.

Azt hiszem mindegyikre volt mar pelda a tortenelemben.

szabolcs