Talalka

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Jan. 13., Sze, 11:07:01 CET

Szia!

> Koszi a pontositast, igyekszem en is ott lenni. Azon kivul, hogy

(Akar mar talalkozhatnek is a rendszergazdammal, nem gondolod?)

> telefonfulke az inggalleron, mirol lehet megismerni Titeket? Ja, es ugye

Memphisto mar valaszolt, en zold tollkabatban szokok lenni mostansag,
meg egyre jobban kopaszodo fejben es (most epp) kulturrovid szakallban,
bajuszban.

Multkor asszem az derult ki, hogy FreeBSD install CD, esetleg FreeBSD konyv
lehetne, vagy hasonlok: zaszlo, polo, miegymas.  Jelzem, en tartottam be
egyedul, bar en is elegge konspiraltam, mert kabat es pulover rejtette
el az azonositasi pontot.  En most is tartom magam ehhez.  Esetleg javasolnam
a Chiptar FreeBSD kiadvanyat, kar hogy meg a Vogel sem tud rola, hogy akar
egy ilyet kiadni.  Ha mar itt tartunk, nem kene nehany cikkel, olvasoi levellel
es ilyesmikkel megbombazni ezeket a szamitastechnikai ujsagokat, hogy egy
kicsit a szabad vilag alternativaival is foglalkozzanak egy kicsit?  Lassan
ugyanaz a helyzet, mint nehany eve Bill batyoval volt, csak ami most folyik
a vizcsapbol, azt Linuxnak hivjak.  De hogy lenne mas, plane valami ami szep
es jo es _szervernek_ hasznalhato, azt nem szoktak emlegetni.  Pedig azert
szerintem elgondolkoztato az a nehany dolog amit lehet pl. a FreeBSD-rol
tudni:
a) az ftp.cdrom.com ugye egy darab Pentium(-2, ha jol tudom) es ugye az ovek
a vilag legnagyobb ftp-forgalmat biztosito szervere
b) a Yahoo tizenvalahany gepe, ami FreeBSD-n fut
c) HotMail - ez azert szep, hogy Microsoftek kenytelenek UNIX-ot hasznalni
d) aztan amit nem is olyan reg hallottam, az Altavista tuzfala FreeBSD
Ezek azert szerintem elgondolkodtato adatok.  Linuxos korokben olyanokat
szoktak felhozni, hogy Titanic, de peldaul azt mar nem emlegetik, hogy ott
azert (valoszinuleg) az Alphak adtak a dolog erejet, es csak kisebb reszben
a Linux; meg a Cisco nyomtatoszerverei.  Opp, leallok, mert nem akarok listan
ilyen vitaba belemenni, plane azokkal, akikkel talan nem is erdemes vitazni
ilyesmirol.  Szoval a fo kerdes: kene egy kicsit mozgolodni ez ugyben az
ujsagoknal is, nem?

> lehet vmi alkoholmenteset is inni (vizsgaidoszakban vagyok...). Bye,

En is azt iszok, es ittam is a multkor.  Narancsle, kola, hasonlok szerintem
a legelvadultabb kocsmaban  is van, legfeljebb nehany helyen O. J.-nek
hijjak (nekem errol Amerikaban eloszor O. J. Simpson jutott az eszembe,
mert eppen a vizcsapbol is ez folyt, mikor ott voltam, de kiderult, hogy
Orange Juice); mashol meg malnaszorpnek.

Sziasztok,

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"