SCSI problem

Gabor Zahemszky zgabor at cs.elte.hu
1999. Jan. 9., Szo, 01:10:51 CET

Sziasztok!

A kovetkezo a problemam: van egy ASUS SC-200 tipusu NCR810-es chipset-es
PCI SCSI vezerlom.  Ezen eddig logott egy Plextor PX-4XCE CD.  Vettem egy
IBM DCAS-32160W - azaz wide - 2G-s diszket.  Ezt a diszket egy 68->50
csatlakozoval rakom ra a normal kabelre.  No ettol a pillanattol kezdve
az elet megall.  Egyik egyseg sem latszik amikor a kartya BIOS-a
bejelentkezik es kiirja a hardvereket.  Ha megis elinditom a BSD-t, akkor a
kartya azonositas utan (ez sikerul), rogton elhal egy ERROR-ral, de a
hibauzenetben latszik, hogy eppen a kettes egysegnel (ami a CD).  Utana kb
egy ora kell a boothoz, ugyanis minden SCSI ID-t irgalmatlan sokaig probal.
Kapok kozben regiszterdumpot, (asszem) SCSI command kod-ot, amit akartok.
Nyilvan a kartya szar! felkialtassal, kaptam kolcson egy Adaptec 2840-es -
szinten _nem_ wide vezerlot.  Amig csak a diszk van rajta (6-os ID),
gyonyoru.  Amig csak a CD, detto.  De mihelyt mind a ketto, az eredmeny
ugyanolyan: a sajat SCSI setupja elhasal amikor a hardvereket kene
listaznia, es ha bootolok, akkor az ugyanugy legalabb egy fel (de inkabb
egesz) oraig tarto hibalistat eredmenyez, es persze egyik egyseget sem
ismeri fel.  No?  Lehet nem wide vezerlore keverve wide es normal eszkozoket
tenni, vagy nem?  Mi a francot lehet trukkozni?  (Foleg a sajat kartya
szivos, mert amolyan Adaptec-fele setup-ja, ahol minden szart lehetne
allitani, no olyanja nincs neki.)

Es ha valaki nagyon profi, azt is elarulhatja, hogy mikor radugtam
- szigoruan egyedul - az Adaptek-re egy SyQuest cserelheto vincsit,
ellenoriztettem a feluletet (es "remap"-peltettem egy rakat hibas
szektort), majd ezutan formazni akartam, mitol halt meg teljesen, de annyira,
hogy utana mar semmit nem lehetett kezdeni vele.  (Lehet, hogy azota a helyzet
javult, azota azzal nem kuzdok - majd ha mar a fontosabbja elindul!)

Izgatottam varom a valaszokat, mert bizony mar karacsony ota szivok a
dologgal, es jo lenne vegre hasznalni az uj diszket.

Gabor

Ui: elkerulendo azokat a valaszokat, amiket en is tudok:
jol vannak/voltak a lezarasok
mindket egysegen be van allitva, hogy parity enabled
kulonboznek az id-k (noha az volt az elso huzasom, hogy mind a ketto 6-os
ID-ju volt -> ez mondjuk azt eredmenyezte, hogy a CD-t kb egy oraig
onmagaban sem lehetett hasznalni, amit vegkepp nem ertek, de aprosaggal
nem foglalkozom)