[FreeBSD] kezdo kerdesek

Ladanyi Gusztav gusty at csete.sulinet.hu
1999. Dec. 8., Sze, 23:29:28 CET

> En meg ZGabor, mindenkinek az oktatoja.

Az jo lesz! :)

> En ugy vagyok vele, hogy ahol szukseg van rendszergizdara, ott annak tobbek
> kozott az a dolga, hogy tudja a sendmail-t konfiguralni es a kijovo hibakhoz

Nagyjabol rendben is van, hiszen a linuxon is az megy, s nincs vele
gondom.

> ezert itt tobben meg fognak kovezni.

En nem emiatt kerdeztem, hanem, hogy erdemes e esetleg qmail-t vagy
mast hasznalni, mert pozitivabbak a tapasztalatok. Nem az erzelem,
hanem stabilitas szempontjabol. Mint tudjuk portoltak mar 1-2 szoftvert
win32, de...

> Ha mar itt tartunk, a 3.3-s cd-n levo
> sendmail-t es DNS-t nyugodtan upgrade-ld a legujabbra, volt nehany nem
> igazan oprendszer specifikus bug az utobbi par honapban.

Nos pont az ilyen tippekre gondoltam. Koszonom.

> Az ip-masq-ot errefele NAT-nak hijjak, a kovetkezo lehetosegek vannak.

Mint a Novellnel. :)

> _nem_ hasznalja senki a passwd-t, kovetkezeskeppen kit zavar, ha azt akarki
> lenyulja - ha megnezed, lathatod, * van a jelszo helyen.  Eleve hash-tablas

Hat lehet, hogy paranoia, de azert van benne egy ket info, ami nem baj
ha nem jelenik meg. Pl. az is kiderul belole melyik juzer milyen
shellt hasznal. Nem allitom, hogy ettol lyukas lesz a rendszer, csak
fura volt.

> Ezt most kapasbol nem tom, de majd megnezem.  De lasd mint fent.

 Ami leginkabb zavart, foleg azert, mert nem ertem, az pont ez.

> DNS?

Nem valoszinu, mivel egyidoben ugyanarrol a geprol nezem, s netscape
alol huss, az ftp-s progival sokaig browsol. Igazabol nem fontos, ha
csak ezzel a klienssel szivozik.

Megneznetek?

ftp://pc0.csete.sulinet.hu vagy
ftp://195.199.63.130

Koszonom a tobbi infot is, remelem nem kell gyakran zaklatnom titeket.

gusty