[FreeBSD] ismerkedes a FreeBSD-vel

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Aug. 9., H, 11:36:53 CEST

> 	Szervusztok!
>
> 	Teljesen uj vagyok a listan es  a FreeBSD-vel, ismerkednek vele
> 	de nem igazan hagyja magat. Tobbszori telepitessel sem sikerult
> 	magamnak particionalni, csak a default particiokra tudtam telepiteni.
> 	Viszont tul kicsinek bizonyul a default /root=32Mb /var=32Mb
> 	/swap=32Mb /usr=2950Mb Probalkozasomat hogy ezeknek
> 	1Gb-nel nagyobb teruletet adjak minduntalan visszaverte.
> 	"too big ..... " Kerlek segitsetek, ha lehet ne azzal hogy olvassam
> 	el a man-t, sajnos csak magyarul ertek
Szia!

Kezdjuk!

1) Elmegy, es beiratkozol egy angol gyorstalpalora :-)

2) Ezutan elolvasod az angol nyelvu leirasokat.

3) Ugyan meseld mar el, hogy mi az, hogy kicsinek bizonyult a default?
Mikor bizonyult kicsinek, ez milyen modon nyilvanult meg?  Ha installalas
kozben, akkor esetleg ne tegyel fel semmifele package-et install kozben,
majd kesobb kezzel.

No szoval:
milyen verzioju oprendszer, milyen hardveren?  Tetelezzuk fel, hogy valamilyen
3.x, es mondjuk van egy X meretu diszk, amire csak azt akarod feltenni, es
mondjuk meg DOS/Windows/Linux se volt a diszken soha.  Jo lenne azt is
tudni, milyen proci, mennyi ram, milyen diszkek, es hogyan vannak a gepben?
1 IDE diszk, 2 IDE diszk - 1 vezerlon/2 vezerlon, 1 IDE + 1 SCSI, stb.
Ha annyit megertettel az installbol, amennyi ahhoz kell, hogy defaultnak
tudod beallitani, akkor annyit is ertesz, hogy megtalalod a weben, hogy
nincs-e valami a release notes-ok kozott, hogy az adott
oprendszerverzio/hardver kombinacioval milyen baj van

- csinalsz a diszkre egy valahonnan lopott dosos butfloppival egy akarmekkora
dos particiot (ha ilyen van mar, ez elmaradhat)
- bebutulod a butfloppit/CD-t
- az installalas kozben letorlod az elobb foltett particiot (az egeszre csak
azert volt szukseg, mert idonkent rosszul szedi elo a diszk hardver
parametereit - fej, szektor es tarsai).
- amikor azt mondja, hogy csinalj particiot, akkor csinalj _egy_ akkorat, amit
osszesen akarsz a BSD-nek adni.  Kell hogy mukodjon, en szemely szerint
csinaltam mar 12G-ssal is, es ugyanabban a gepben van egy 20G-s is, es
mukodik.  (Meg persze ugyanigy csinaltam egy 3,2-s Quantum Fireball-ra is,
es megy.)
- a kovetkezo lepesben azt a particiot felosztod tovabbi ``slice''-okra (ezt
mondjuk nevezzuk subparticionak vagy szeletnek).  Itt viszont nyugodtan
valaszthatod az ``auto'' mechanizmust, ez csinal egy kb 30Ms /-t, asszem
ram*2 meretu swapot, tan valamekkora /var-t es a maradek lesz a /usr.  Ennek
is kell mukodnie

A folytatasban pedig egy picit legyel precizebb a kerdeskor, mert akkor
lehet valaszolni.  Igy amolyan vak vezet vilagtalant stilusban probaltam
valaszolni.  Es meg valami: en igazan nem akarlak a Linuxra at/vissza/el
teriteni, de kezdetnek azert olvasd el az indexen azt a szep kis freebsd-s
cikket, csak hogy tudd.  Es persze angol tudas, meg Unixos ismeret nem art.

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"