ip accounting

Szabolcs Szigeti (PinkPanther) pink at fsz.bme.hu
1998. Sze. 21., H, 13:09:44 CEST

On Sun, 20 Sep 1998, Pecsenyanszky Istvan wrote:
> Adott harom gep egy helyi halozaton. Azt szeretnem merni az egyik geppel
> (amin FreeBSD fut), hogy mekkora az adatforgalom a masik ket gep kozott.
> Beleforditottam a kernelbe az IPFIREWALL es IPFIREWALL_VERBOSE opciokat,
> aztan pedig kiadtam egy `ipfw count ip from 192.168.1.11 to 192.168.1.12'
> parancsot (ez a masik ket gep cime). Nem szamol.

Hat, ha a gepeden nem megy at a forgalom, akkor nehezen tudod exaktul
megallapitani a masik ket gep forgalmat. Kapkodhatod a packetteket
tcpdumppal, ha birod a sebesseget, de ez nem feltetelenul fog mukodni.

Ha atmegy rajta, az mas, de azt nem tudod transzperens modon megoldani.

A TCPdump alapvetoen nem elvetendo dolog, mert akkor mindenfele
protokollra es miegymasra tudsz szurni.

szabolcs