2.2.6 - elso velemenyek

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1998. Május. 20., Sze, 09:38:13 CEST

Sziasztok!

Hat mivel senkitol nem kaptam valaszt a kerdeseimre, begyujtottem egy 2.2.6
CD-t, es az elozo delutan es ejszaka osszesen haromszori installalasa utan
nehany - esetleg masok szamara is erdekes info:

1) a kernel LINT alapjan tudja kezelni az LS-120 jellegu IDE-vezerlos
"a:floppi" cimu huncutsagot - majd ha lesz, akkor kiprobalom

2) package-kent (nem port-kent!) adnak hozza netcapa 3.x-et, es 4.navigatort
es 4.communicatort - immar nem kell ftp-zni ahhoz, hogy hasznalni tudd, mert
ott van a CD-n

3) valamelyik doksija alapjan a Linux emulacio immar a Corel-fele
Wordperfect 7 for Linux-ot is kepes futtatni - sajnos azt egyelore nem
talaltam meg a negy CD-n, igy mivel alig 20M-1G-ig mennyisegu adatot kene
ftp-zni, azt most kihagytam

4) megjelent a Running FreeBSD (? - ha jol emlekszem a cimere) 2. kiadasa,
es abrak, grafikonok nelkul ott van az egesz a CD-n - a tartalomjegyzeke
alapjan igen rendesen ki van bovitve.  Errol viszont csak annyit, hogy a
mellekelt (illetve a fajelban levo) szoveg alapjan - en legalabbis igy
ertettem! - NEM terjesztheto!

5) a handbook, ami szinten ott van a CD-n, ugyszinten rendesen kibovult.

6) tenyleg mukodik az Intel Pentium F00F-hack.

7) a login.conf manualban kijavittottak a hibakat, ami kisse nehezze tette a
gep/vonal/bejelentkezesi idopont - alapu login korlatozasas.
7b) a login.conf-ban is javitottak nehany hibat (es ugy tunik, beletettek
nehany ujabbat ;-()

Nehany ellen(?)-erzes:

1) kicsit mintha lelassult volna, de ez lehet, hogy csak az F00F-hack miatt
van, legalabbis ezt jelzi a LINT

2) a masodik gepen az upgrade ASUS SC-200-as NCR810-es SCSI-kontrollerrel es
Plextor 4-szeres CD-vel elhasalt valahol mindenfele timeout-tal, csak a nagy
(kis) feket gomb segitett.  A masodik kiserletnel ugyanott iszonyatosan
lelassult, legalabbis egy 4-szeres SCSI-tol az 50-90 K szerintem kicsit
keves; uatana sem tert teljesen magahoz, de gyonyoruen befejezte, es SEMMI
(legalabbis ejjel kettoig kideritheto) problemat nem okozott ez a kis
epizod.  A furcsasag a dologban: a 2.2.5-ot is ezzel hasznaltam (igaz az
upgrade meg massal ment), es nem volt baj.  Tovabbiakban sem volt problema.
Ami ugyszinten zavaro: az installalasnal hasznalt kernel latta a CD-t, ki
tudta hamozni a meretet, de mikor sajat kernelt forditottam, az ugyanugy
mint eddig, ``Can't get size'' uzenetet adott (persze benne volt a lemez).

3) meg mindig nincs beleepitve az S/Key helye (melle) az Opie.

4) kisse sokalltam, hogy legalabb 20 percig fordult a lyx-port, es amikor
veletlenul a faxoljuk el menupontra boktem, ujabb perceket kellett varni,
mire az osszes fontot legeneralta csak ahhoz, hogy mondhassam - ja bocs, nem
is ezt akartam.

5) most mar atlathatatlan a portok mennyisege (;-0)

6) lemaradt a CD-rol a magyaritas, viszont van hozza iso-latin-2-es font
helybol, es amikor alatettem a locale/collate/time leirokat es a billentyu
drivert, akkor gyonyoruen tudott magyarul.

No szevasztok!

Ja, esetleg masok tapasztalatat is szivesen veszem, nem csak a korabban
feltet kerdeskorben, hanem ugy altalaban a 2.2.6-rol.

Gabor
--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"