Osszefoglalas

Szabolcs Szigeti (PinkPanther) pink at fsz.bme.hu
1998. Ápr. 30., Cs, 18:47:11 CEST

On Thu, 30 Apr 1998, Gyulay Gabor wrote:

> Tobben irtatok, hogy az miert gond, ha emulacioval tud csak
> valamit. Hat roviden errol annyit, hogy meg nem lattam olyan
> emulaciot, ami 100 %-ig tokeletesen emulalt volna.
> Az amiga es ehhez hasonlo emukrol ne is beszeljunk.
> De peldaul Linux alatt az SCO emulaciorol ugye azt tartjak,
> hogy az tokeletes. Nos hat kiprobaltam egy FoxPro for SCO-t
> az alatt, es maga a program ugyan futott is, csak mivel hogy
> linux alatt nincsen SCO terminal (keyboard es

Hmmm. Persze gondok vannak, ugyhogy szerintem ezen kar vitazni, legfeljebb
mindenki a sajat tapasztalatait mondhatja el:

En tobbek kozott freebsd alatt futtatatam linuxos doom-ot, staroffice-t,
motif wm-ert.

Szerencsere egy unix, meg egy masik unix kozott (foleg, hogy mindketto
szabad, es lathatjuk, hogy mit csinal, nincsnenek rejtett rendszerhivasok
rejtett tulajdonsagokkal) eleg jol meg lehet oldani az emulaciot. Kulonben
a rendszerhivasok csak egy kis reszet adjak a dolognak, ott vannak a
library-k, stb, azokat meg nem kell ugysem emulalni, mert a freebsd emul
is az eredeti linux librarykat hasznalja. Olyan durva dolgokat, mint pl.
egy amiga emulacio, azt ne keverjuk ide, mert az tenyleg mas teszta.

Szoval en nem felnek annyira az emulaciotol, bar tenyleg a legtisztabb
dolog a nativ.

BTW: ha a kernelbe fixen bele van epitve az emulacio, akkor az mar nativ?

Termeszetesen az sco kepernyo es tarsai azok mas dolgot jelentenek, ha
nincs, hat nincs. Mellekesen a FreeBSD kozol az nem pont SCO kepernyot
emulal?

szabolcs