Osszefoglalas

Lemle Geza lemle at spike.fa.gau.hu
1998. Ápr. 29., Sze, 15:26:26 CEST

Szia!

On Wed, 29 Apr 1998, Gyulay Gabor wrote:

> Megegyszer neki fogok veselkedni, hogy az egyik gepre
> feltekerjek egy FreeBSD-t .....
> Csak elotte kipuhatolnam, hogy minden funkcio hasznalhato-e,
> ami a linux alatt az volt. Nezzuk csak :
>
> Leteznek-e a kovetkezo finomsagok FreeBSD-re :
> - Konfiguralhato kernel sok-sok finom eszkozzel

Letezik, konfiguralhato, sok eszkoz van benne

> - Ertelmes csomagkezelo (dependencies vizsgalat, remove
>   lehetoseg stb.) (valami, ami debian dpkg utan is
>   hasznalhatonak tunik)

Van egyarant tud binaris csomagokat es un port kollekciot kezelni.

> - Xfree86

Van.

> - Netscape 3.04 (ugyancsak native !!!!)

Communicator is van native.

> - WWWoffle, vagy valami offline proxy

Vannak proxy-k, de az altalad emlitettet nem ismerem.

> - ppp, dialup, ip-masquerade (alapcsomagkent, vagy tokolni
>   kell vele ?)

Benne van csak a masquerade-nak itt nat a neve.

> - sendmail, fetchmail, procmail

Van

> - ups daemon

Tobbfele is.

> - Wordperfect, vagy valami _hasznalhato_ szovegszerkeszto

Tobbfele szovegszerkeszto is van, bar nem tudom mi szerinted a
_hasznalhato_

> - Postscript ertelmezo (es megjelenito avagy nyomtatas
>   konverter)

Van

> - pine (!!!!)

Van

> - cdiro, grabbelo sw atapi irohoz

Tobbfele cdiro sw van hozza

> - samba, avagy MSLAN halozati kiszolgalo daemon, valamint
>   utility-k a kezeleshe, teszteleshez ....

Samba van

> - NFS

van

> - Support az Intel EtherExpress Pro 100/B (82557)
>   halokartyahoz

tamogatja

> - Msdos filerendszer kezelese (esetleg w95 vagy FAT32)

Van, de nem tamogatja a hosszu file neveket, win95-ot fat32-t.

> A felsorolt programok Nativ mivolta erdekelne, linux
> emulacio, vagy SCO emulacio nem er !
>
> Erdekelne, hogy X-el, es Samba-val, valamint a kernel
> forrasaval (ha egyaltalan az kell itt) mennyi helyet foglal
> a rendszer ....

Jo kerdes kb. rengeteg csomag van az X-hez. 200M korul eleg lesz, a swap
es egyebek erre meg izles szerint.

> Tovabba tudtok-e valakit, aki realis aron (mondhatni
> karitativ alapon :) tudna masolni nekem egy aktualis
> verziot.
A Software Station a hivatalos lelohely, En masolni nem tudok.

> Valamint letezik-e olyan konyv, aminek nem er egekig az ara,
> es az installas gyotrelmeitol egy kicsit melyrehatobban
> tartalmaz huncutsagokat ....

www.freebsd.org alatt talalsz kezikonyvet, tutorialt-t. FAQ-t. es minden
kerdesedre valaszt.

Geza