PPP kliens

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1998. Ápr. 29., Sze, 09:12:59 CEST

> Hi!
>
> Egy olyan kornyezet kialakitasaval biztak meg, ahol egy egesz LAN-t kene
> az Internetre kotni egy szolgaltaton keresztul, ahol PPP hozzaferes van.
> Lenne egy kapcsolt vonal egy szerver melle teve, ami a LAN-on van, es
> forgalom eseten be kene hivnia a szolgaltatohoz. A hardver adott, elsore
> Linux-ot mondtak, de azon sem foglalkoztam ilyennel, akkor inkabb mar
> hitkerdesek miatt nem Linux-ot tennek fel, hanem mondjuk FreeBSD-t. Van

Vegre egy ember, aki (rajtam kivul persze) be meri vallani, hogy ez is
szerepet jatszik a valasztasban - termeszetesen azon kivul, hogy mert a
FreeBSD sokkal jobb, stabilabb, szebb a logoja, stb; szabadon bovitheto.

> valakinek tapasztalata ilyennel, meg lehet oldani?

Oprendszer verziotol fugg.  2.2.1-tol a ketfele rendszerben levo PPP kozul az
un. userland ppp (neve meglepo modon ppp) - helybol tudja a NAT-ot (merthogy
van egy olyan gyanum, hogy arra is szukseged van); es ami neked - legalabbis
a leveled alapjan - fontos, ezer ev ota a demand dial-t.  A kernel-szintu un.
pppd nem tud NAT-ot - sot tudtommal demand dialt sem.  (Ha valaki az
ellenkezojet tudja - bizonyitani is, szoljon, mer nagyon kene!)

Ha kell demand dial, akkor szerintem marad a ppp, ha nem kell, akkor amelyik
szimpatikusabb.

Ha kell NAT (ip-masquerading a'la Linux;-), akkor a ppp uj verzioiban annyi
az egesz, hogy -alias opcioval kell inditani es kesz, ha a pppd-t hasznalod,
akkor pedig 2.2.5-tol van egy natd nevu allat, akit a firewall szoftveren
keresztul lehet natolasra rabeszelni, de az se nagy kunszt.

Ezen kivul, van egy tan port-ban levo ipfilter nevu gizgaz from Darren Reed,
annak is van egy ipnat nevu vacka a NAT-ra.  Azzal nekem kellemes
tapasztalataim voltak (meg slip-es idokbol), mar ami a konfiguralhatosagat
illeti.

Az egyetlen zurt a dinamikus ppp kiosztas okozhatja (azt pl. az ipnat en
altalam hasznalt verioja nem igazan kezelte, persze ez valtozhatott azota),
ugyanis az en altalam ismert doksikban egy helyen rosszul szerepel,
de ez berelt vonali eleres eseten szerintem kikuszobolheto.  Szoval a
legegyszerubb begyujteni egy 2.2.6-ot, ez felkonfigni az userland ppp-t
(valami oknal fogva iijppp-nek is nevezik).

Hogy 2.2.6-ban ez ugyben mi valtozott, nem tudom, meg varom a CD-t.

Nalunk egyebkent, ahol van mogottes halo, ppp fut (2.1.5-on!, amig meg nem
jon a 2.2.6 CD), es eddig az ipnat csinalta a natot (ebben a ppp-ben ugyanis
meg nincs meg a -alias opcio).  Otthon 2.2.5-on pppd
van, es egyelore a natd-vel szorakozok, meg persze a nyomorult firewall-lal
(nem a nat, hanem a firewall okan nyomorult persze).

Elore a BSD-vel, es csorogj ide nekem, ha zurod van!

Gabor

Ui: aki mar latott 2.2.6 CD-t nezze mar meg, rajta van-e mar a magyaritasom,
vagy lekestem a CD nyomast?  Ha nincs, akinek kell persze ujfent tudom
kuldeni, illetve ha esetleg a spike fogadja megint feltehetem ezt is oda.
Czanik?

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"