[BSD] bsd as a router - csapo2

HalaszGabor halasz.g at freemail.hu
2017. Nov. 21., K, 20:13:10 CET

On 2017.10.24. 0:08, PÁSZTOR György wrote:
> Sziasztok,
>
> Picit fejlesztettem a "játszótéren", amiről ca. 2 hónapja írtam.
> Lett játszósba egy pici managelhető switch is (SG300-10p), amin
> tudok vlan-okat csinálni. Meg mindenféle "virtuális" kötözgetést,
> vezetékek fizikai mozgatása nélkül.

Helo!

Mar multkor szoget utott a fejembe egy gondolat, es ahogy latom, meg
aktualis: nem nagyon kovetem ezt a sok konfiguralgatast, amit irsz, mert
nekem meg nem volt ilyenre szuksegem, pedig van egy halom xen-ben futo
freebsd-m evek ota. En egyszeruen letoltottem a xenserver iso-t
(akkoriban valami 6.x verio korul jartak, amikor utoljara kellett, es az
sem tegnap volt; igy a 4.x-et kicsit elvaultnak erzem, de nem kovetem a
verziozgatast), bebootoltam,
next-next-nagyobrendszerparticiotakarokmintadefaultmertbetoltiakernellogamikordoglodikadiszkesazszivas-next-next
es csinaltam ra virtualis gepeket katt-latt-katt a xenconsolban
windowson (de lehet a konzolon is, csak az macerasabb, de gyanitom, hogy
van x-es kattintgato is), azota is jol van. Egy kis kitero volt meg,
amig raid1-et csinaltam a xen ala, mert a free verzio nem tamogatja, de
az utolagos raidesiteshez is van step-by-step guide, ha valaki olyan
huje az dm/lvm formedvenyhez, mint en.