[BSD] Bináris Linux kompatibilitás

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2016. Júl. 27., Sze, 14:43:47 CEST

> Az angol leírás frissebb 2015-ös. Az ott leírtakat végigvittem
> és le is futottak a parancsok.
> De minden szoftnak egyedi telepítése van (linuxos) vagy van
> általános érvény? Most pl. a vivaldi (böngésző) akarom
> kipróbálni.
> https://vivaldi.com/download/

A dolog eléggé egyszerű:

a) ha az általad keresett XXX linuxos szoftvert beépítették a
ports-fába,
ebben az esetben "pkg install XXX" stílusban fel tudod telepíteni (vagy
ha nagyon akarod, akkor portsból) - keresésem alapján a Vivaldi nem
ilyen.

b) nincs még a ports-fában, ekkor saját magadnak kell megküzdened vele,
azaz a különböző leírások alapján kideríted, hogy milyen (linuxos) lib
függőségei vannak, azokat felteszed fenti pkg install-lal, majd
megpróbálod telepíteni a csomagot. Ehhez szerintem javasolható út a
chroot /compat/linux, majd ebben a virtuális linuxos környezetben
csinálod meg a telepítést. Értelmes valószínűséggel akkor lesz
eredményes,
ha az alkalmazás helyből támogatja a RedHat6-os ágat - és nyilván az
ahhoz
tervezett csomagot töltöd le. Azaz a Vivaldi esetében a géped és a
telepített
OS alapján a 32-bites (vagy a 64-bites) RPM-mel indulsz neki a dolognak.

(Nem biztos, de lehet, hogy segíthet, ha megnézed, hogy egy másik
linuxos
progi esetében mit csinál a port. Pl. a /usr/ports/www/linux-opera
Makefile-ján rágd át magad.)

Zahy