[BSD] UCARP kérdés

Ruzsinszky Attila ruzsinszky.attila at gmail.com
2015. Júl. 30., Cs, 09:10:54 CEST

Sziasztok!

A megvalósítás Linux alatt kellene, de ha jól tudom, a CARP a BSD-ből jön,
ezért kérdezek itt, illetve nem igazán találtam Linuxos helyet, ahol
kérdezni lehetne erről.

A gépek: Ubuntu 12.04 és UCARP lenne rajtuk. Átjáró/tűzfal-szerű mindkettő.
Melegtartalékolást szeretnék, ami egy fizikai és egy virtuális gép
"összegombolásást" jelentené, virtuális IP-kkel. Ezeket adná az UCARP.

A felállás, hogy mindkét gépnek van 1-1 eth0;eth1;dummy0 interfésze. Ezekre
állítottam be 1-1 ucarp konfiget, hogy géptől függetlenül legyen
eth0:ucarp;eth1:ucarp és dummy0:ucarp. (A dummy az eth1-el ad egy shared
subnetet, hogy ne kelljen pl. squid, DNS, stb. gép áthelyezéskor az IP-kkel
bajlodni a klienseken.)

A baj az, hogy a fizikai gépen a reboot után eddig nem sikerült felhozni a
3 virtuális IP-t. Valamelyik mindig a másikon maradt, ráadásul a
dummy0:ucarp-ból leginkább kettő van, azaz mindkét gép magáénak tudja.
Ettől még elérhető ez a közös IP, bár nem értem igazán, miért.

A fizikai gépen a 3 ucarp processzből 2 fut. Szerintem 3 kellene. Nem
mindig ua. marad ki, tehát van hogy az eth0, van hogy az eth1 hiányzik.

Azt se értem, hogy a konfig szerint a master mindig a fizikai gép lenne, de
pl. nem veszi vissza az IP-t, ha elindul. Olyan, mintha nem tudna egymásról
a két gép! :-(

Próbáltam tcpdump-pal nézelődni.
Nekem érdekes, hogy az egyik gép pl. az eth0-on multicast-ol a VRRP IP-re,
míg a másik az eth1-en.
Itt nem mindkettőnek kéne, mindkét if-en a VRRP-re küldözgetnie?

Most kínomban leállítottam a virtuális gépet és a fizikain a hiányzó 3.
ucarp processzt kézzel elindítottam, hogy a szolgáltatásokhoz a 3 virtuális
IP meglegyen. Így megvan, csak ha kézzel csinálom, semmi értelme.

A syslog-ban igen kevés infót látok, debug kapcsoló nincs. :-(
Csomagok apt-vel feltéve, nem kézzel fordítva.

Ha érdekesek a konfigek, amik a /etc/network/interfaces-ben vannak,
bemásolom.

Köszönettel:
Ruzsi
--------- következő rész ---------