[BSD] DNS Query? lassú

Péchy Gáspár gpechy at ggg.hu
2015. Aug. 31., H, 17:56:27 CEST

Szervusztok,
úgy egy hete azt vettem észre, hogy a mail küldés extrém lassúvá (30-45 sec) vált. Az SMTP szerver a Dataplexben leledző VSphere 5-öt futtató gépen van, FreeBSD 10.1 Rel. p10-en fut (Postfix 2.11.5).
DNS problémára gyanakodtam, PF kikapcsolva, "host domainname" - s valóban, szintén cca. 30-40 másodperc mújva válaszolt. A bibi ott volt, hogy ugyanazon gépen egy másik virtuál gépen azonnali választ kaptam. Mindenféle ellenőrzés, semmi gyanúsat nem találtam. Ezek után felállítottam egy új virtuál gépet, adatok átcsatolva, az eredmény annyiban változott, hogy most úgy 15-20 sec a válasz.
Ma, - csak mert eszembe jutott - kipróbáltam a "drill domainname"-et: meglepetésemre azonnal dobta a választ.
Találkozott-e már valaki hasonlóval, illetve mi a különbség a "host" és a "drill" logikájában vajon?
Üdv,
Gazsi