[BSD] Moused probléma

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2014. Okt. 5., V, 19:45:49 CEST

Szia!

> Csináltam egy friss telepítést a 10.1-PRERELEASE snapshot-ból.
> Kipróbáltam a az új vt konzolt, frankón működik is. Aztán mikor
> kijött
> a BETA3, akkor felfrissítettem svn-el a rendszert a FreeBSD kézikönyv
> szerint (Trackin development branch). Azóta az egér nagyon akadozik,
> konzolon is és X-en is, és elég sokszor csak a második kattintásra
> reagál.

És most 11-re vagy 10-re frissítettél?

> Amit észrevettem, a moused nincs engedélyezve az rc.conf-ban, de
> ettől függetlenül elindul 2 eszközzel is: /dev/ums0 és /dev/ums1

Már nem OK, az ums0-ra nem kéne rávetődnie, hisz a dmesg szerint az nem
egér, hanem billentyűzet.

> ums0: <Generic USB Keyboard, class 0/0, rev 1.10/1.25, addr 3> on
> usbus0
> ums0: 0 buttons and [XYZ] coordinates ID=3
> ums1: <Logitech USB-PS2 Optical Mouse, class 0/0, rev 2.00/27.20,
> addr 4> on usbus0
> ums1: 8 buttons and [XYZT] coordinates ID=0
>
> /usr/sbin/moused -p /dev/ums0 -t auto -I /var/run/moused.ums0.pid
> /usr/sbin/moused -p /dev/ums1 -t auto -I /var/run/moused.ums1.pid
>
> Ha kilövöm a 2 process-t, indítok dbus-t és hald-t onestart-al, akkor
> a Xorg szépen felismeri a billentyűzetet és az egeret is, ilyenkor
> [...]

Esetleg nem elegendő csak az elsőt kilőni? Ha igen, akkor próbáld a
devd-ben elérni, hogy csak az ums1-re induljon el a moused.
(A két ums-re ráinduló mousedet a devd indítja :-( .)

> Valaki esetleg találkozott ilyen problémával?

Én ugyan nem, de egy kisérletet még megér a dolog: rc.conf-ban vedd fel
ezt:

moused_nondefault_enable="NO"

ettől nem fog elindulni az USB-s eszközökre a moused (man rc.conf).
Azaz ha nem kell a konzolon az egér, elég csak X alatt, akkor
engedélyezd a dbus-t és a halat, tilts le *teljesen* a moused-et, és
legyél vele boldog.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >