[BSD] fejlődés?

Péchy Gáspár gpechy at ggg.hu
2014. Nov. 26., Sze, 21:37:48 CET

Nem is tudom, felűre, vagy alúra írjak :)
Félreértés ne essék, megoldottam, de míg a 8-asnál a sysinstallal pikkpakk - egyszerű menükkel - megoldottam szinte mindent az induláshoz, most egy - jobb kifejezés nincs - gagyi felületen próbálgatnom kellett pl. hogy "swap"-et, vagy mint rájöttem "freebsd-swap"-et *írjak be* (s ne válasszak!) a particionálásnál. Nem megoldhatatlan feladat, de aki először ezzel szembesül, mikor mondjuk win után akar valami újat, elmegy a kedve.
Mégegyszer: megoldható, s nem is mondanék le a FreeBSD-ről, de nem kedvez a terjedésnek, ha abból indul ki a fejlesztő, hogy "ezt már tudnia kell a [l]úzernek".

Annó-vinnó (még megvolt az összes fogam) az fogott meg, hogy (már akkor raid mániás lévén) a sysinstall eleve feldobta az "ar0"-t, s 15-20 perc mulva volt egy felállt raides rendszerem. Miután túl voltam pár linux próbán, s tök n00b voltam (?) a linux/unix témában, ez a döntötte el, hogy FreeBSD lesz a választásom.  Aztán persze jött még a szívás rendesen, vadidegen felfogás, szerkezet..., de volt egy induló sikerélmény, ezután  már látom hogy műkszik, a többit "nemigazhogynemoldommegvalahogy" :)

Üdv,
Gazsi