[BSD] carp shared IP

Andras POTOCZKY andras-ml at grendsystem.hu
2014. Jún. 30., H, 16:16:13 CEST

hello

Szeretnek beallitani egy 2 node-os rendszert, amin a szolgaltatas (jelen
esetben HAproxy) 1 kozos IP cimen erheto el fuggoen a master-slave
allapottol, illetve mindket node-nak 1-1 sajat IP cime is van.

Mivel ez nem sikerult ugy ahogy akartam, elolvasgattam jonehany doksit,
forum postot... de mindehol ugyan az az egyszeru config van, amit en is
beallitottam, de ez nekem nem mukodik, vagy rosszul ertelmezem a CARP
mukodeset.

9.2-es freebsd a rendszer mindket node-on.

Az alabbi beallitast hoztam ossze:
*Master node:*
/etc/rc.conf
hostname="bsd-haproxy-master"
ifconfig_em0="inet 10.0.26.31 netmask 255.255.252.0"
defaultrouter="10.0.27.254"
cloned_interfaces="carp0"
ifconfig_carp0="vhid 1 advskew 100 pass jelszo 10.0.26.30/22"

*Slave node:*
hostname="bsd-haproxy-slave"
ifconfig_em0=" inet 10.0.26.32 netmask 255.255.252.0"
defaultrouter="10.0.27.254"
cloned_interfaces="carp0"
ifconfig_carp0="vhid 1 advskew 200 pass jelszo 10.0.26.30/22"

Mindketto node-on egyforman szerepelnek:
/etc/sysctl.conf
net.inet.carp.preempt=1
net.inet.carp.arpbalance=1

/boot/loader.conf
if_carp_load="YES"

A jelszot atirtam "jelszo"-ra egyebkent minden mas eredeti. Probaltam
vhid illetve advskew ertekeket valtoztatgatni. Ertelmezesem szerint
ennel az igenynel a vhid erteke egyforma, az advskew pedig eltero.

Azt szeretnem elerni, hogy a kivant szolgaltatas a 10.0.26.30-as IP
cimen elerheto legyen, de ez az IP cim egyaltalan nem elerheto.
Ugyanezt linuxon heartbeat configuracioval siman meg tudtam csinalni, de
most BSD-re kene osszehoznom - bar BSD-n is van heartbeat - szeretnem
CARP hasznalataval megoldani, ha mar erre talaltak ki.

Mit ronthattam el? Van  valakinek otlete?

udv,
Andras
--------- következő rész ---------