[BSD] gmirror parancs nem válaszol

Marosi Imre jumu at jumu.hu
2014. Feb. 26., Sze, 08:44:48 CET

Sziasztok!

Tegnap beraktam az egyik régebbi gépünkbe 2 új hdd-t, létrehoztam a
gmirror-ral az új tömböt, kb. a következő parancsokat futtattam le:

sysctl kern.geom.debugflags=16
gmirror label -vnb round-robin gm1 /dev/da2
fdisk -vBI /dev/mirror/gm1
bsdlabel -wB /dev/mirror/gm1s1
newfs -U /dev/mirror/gm1s1a
mount /dev/mirror/gm1s1a /mnt/
gmirror configure -a gm1
gmirror insert gm1 /dev/da3

Látszólag minden jól működött, szépen elkészült a fájlrendszer, sikerült
a mount is.
Miután jónak tűnt minden, umount-olni akartam az új tömböt, hogy némi
előkészítés után majd a végleges helyére becsatoljam.

Azóta semmilyen gmirror, gstat parancs nem válaszol, ami valóban ránéz a
tömbökre. Elindítom a parancsot, aztán nem ad választ.
Ezek azóta futnak:

# ps xa |grep gm
    19  ??  DL     4:49,84 [g_mirror gm0]
66037  ??  DL     0:00,12 [g_mirror gm1]
12738   1- D+     0:00,00 mount /dev/mirror/gm1s1a /var/www2
12833   3- D+     0:00,25 gmirror status
72630   4- D+     0:00,02 gmirror stop gm1
74611   5- D+     0:00,01 gmirror stop -vf gm1
75609   6- D+     0:00,00 gmirror configure -n gm1
76136   8  S+     0:00,00 grep gm

Hiába próbálom kilőni a folyamatot, csak nem tűnik el. Próbáltam
megszüntetni a szinkronizációt, leállítani a tömböt, törölni a tömböt,
kivenni az egyik node-ot belőle, mindegyik parancs beáll.
A rendszer többi része működik, a szolgáltatások kiszolgálása zavartalan.

Két kérdésem van:
1) Biztos elrontottam valamit, de vajon mit/hol? Azt észrevettem utólag,
hogy a partíció létrehozásánál véletlenül bentmaradtak a boot-olásra
felkészítő kapcsolók, de erre a partícióra valójában nem lesz boot, de
nem hiszem, hogy ez okozza a gondot.
2) Van-e ötlete valakinek, hogyan tudnám megoldani újraindítás nélkül a
problémát. Nem részletezett okok miatt az újraindítást választanám
legutoljára.

Köszi: Jumu