[BSD] pkgng

Gabor Pali pgj at FreeBSD.org
2013. Okt. 30., Sze, 19:20:07 CET

2013/10/30 Andras POTOCZKY <andras-ml at grendsystem.hu>:
> A php csak egy kiragadott pelda, nem csak azzal van gond, mert nem mindenhol
> van php. Nehol postfix, itt-ott samba, meg ami most eszembe sem jut es
> osszesen vagy ~60 szerver. Igaz nem mind freebsd, de sok a freebsd es
> ezeknek a frissitgetese... orulet.

  A pkg(8) ebben szerintem sokat tud segiteni.  Egyszeruen legyartod a
poudriere segitsegevel a szukseges csomagokat egy kelloen eros gepen,
aztan az eredmenyul kapott repository-t elerhetove teszed a tobbieknek
es mar mehet is a frissites a `pkg upgrade` paranccsal.
  A pkg(8) eleg jo garanciakat ad arra, hogy a frissites
zokkenomentesen le fog futni, noha bizonyos aprosagokra (pl. Perl 5.14
--> 5.16) fel kell kesziteni.  De ezek leginkabb a portfa
furcsasagaibol (a perl eseteben az eltero package origin) fakadnak.

> A legtobb csomagba pl alapbol nincs beleforditva mysql vagy ldap kapcsolat.
> Ezeket pedig gyakran hasznalom. Ezek hianya miatt pl maris forditani kell
> sokmindent.

  A poudriere eseteben erre jo a `poudriere options` parancs, ahol
szepen be lehet allitani minden opciot a portok forditasanal
megszokott modon.  Ezeket a rendszer kesobb meg is jegyzi, de igazabol
kulon, un. seteket is lehet beloluk csinalni (ld. a -z kapcsolo
hasznalatat).

> Nem is tudom mi erre a megoldas. Nyilvan nem lehet mindenkinek a szajize
> szerinti csomagot binarisan repoban tarolni, de azon viszont csodalkozok,
> hogy pl egy php-ban az apache modul miert nem egyertelmu?

  Ez a maintainer hibaja, ez van.

> Lehet az lenne a jo megoldas, ha ezekre az altalam gyakrabban hasznalt
> csomagokra sajat repot epitenek fel.

  Igen.