[BSD] ldaps auth problemak

Andras POTOCZKY andras-ml at grendsystem.hu
2013. Okt. 13., V, 20:39:19 CEST

hello

Ldaps authentikacioval kuzdok. Nem tudom hasznaltok-e. Regebben
gondolkodtam rajta, akkor ugy dontottem, hogy nem kell nekem, de vegul
mostanra ugy  megis be akarok minden altalam kezelt szervert pakolni
ldap authentikacio ala ssl-en keresztul.
Jelenleg ott tartok, hogy van egy dedikalt ldap szerverem (linux),
illetve minden linux klienst szepen be tudtam rakni ldaps kapcsolattal,
tokeletesen mukodik a belepes, csoportok /userek lekerdezese,
titkositott kapcsolat, cache... stb.

Sajnos a FreeBSD hostoknal elakadtam. Ebbol van tobb, igy mindenkeppen
megoldando feladat :)

Egyenlore egy teszt szerveren kuzdok es az ldap auth tokeletesen megy
is, viszont ssl mogott nem tudom rabirni a kapcsolatra. Az ami linux
alatt megy (uri ldaps://<ldap srv address>:636/) tokeletesen azonositja
a szervert es mukodik a kapcsolat titkositva.
Ugyanezt a freebsd nem eszi meg. Ha ldaps-t allitok be, mar nem talalja
a szervert.

Van valakinek mukodo ldap+ssl megoldasa?

Masik ket problema ehhez kepest jelentektelen:
- Linux alatt nscd,nslcd-t (meg 1-2 egyeb csomag) hasznalok az ldap
cache-hez. Ezek a csomagok nem leteznek freebsd-re. Valamelyik csomag
resze lehet, vagy forrasbol kene forditgatnom?
- Ha kiadok egy whoami parancsot, akkor szepen visszaadja linuxon hogy
usernev, mig freebsd-n ugyanazon beallitassal visszaadja az uid
number-t. Erre vajon mi lehet a beallitas?

Sajnos google nem volt a jobaratom, 1 napi keresgeles utan sem talaltam
ezen 3 kerdeshez megfelelo valaszt. Az utolso ketto nelkul meg tudnek
elni, de titkositas nelkul nem akarom hasznalni az ldap-ot.
Nem vagyok nagy hacker, de egy probat tettem, tcpdump-olgattam kicsit es
igen gyorsan megszerezheto volt a jelszo, szoval mindenkeppen ssl moge
akarom bujtatni.

Van esetleg valaki aki mar szivatta magat ilyennel? :)

koszi,
Andras