[BSD] IPSEC/L2TP VPN NetBSD-n

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2013. Május. 27., H, 12:54:51 CEST

On 5/27/2013 9:49 AM, Egerváry Gergely wrote:
> - a racoon-nak valami nyűgje van az IPSEC NAT-T protokollal, legalábbis
> ugyanazzal a konfiggal, amivel Linuxon jó, NetBSD-n nem. NAT-T nélkül,
> publikus IP-ről támadva működik.

Nem csak a natt-vel, a route tabla manipulalasaval, stb....En FreeBSDn
probalkoztam vele (nagyon raertem eppen, es a tobbi implementacio sem
akarodzott, igy kinomban ezt is kiprobaltam), de feladtam. A kliensek
ugyis jobban orulnek a pptp-nek.

> Az a baj, hogy lassan 12 munkaóra lesz benne, még mindig nagyon távol
> vagyok a működéstől, Linuxon meg annyi, hogy `apt-get install racoon
> xl2tpd`, beleírok pár sort a konfigfájlba, és működik elsőre.

<flame on>
Az a baj, hogy 'IPsec-Tools is a port of KAME's IPsec utilities to the
Linux-2.6 IPsec implementation.' Amikor ez elkeszult, eppen sok ipsec-em
volt, igy errol el tudnek filozofalni egy kicsit; a vege mindenesetre
az, hogy inkabb barmit hasznalok, mint ezt. Azota mondjuk linuxot sem,
szoval a problema megoldodott :)
</flame off>