[BSD] "Tulajdonos probléma"

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2013. Május. 9., Cs, 11:12:37 CEST

> - kiadtam egy chown -R kispista:www /
> parancsot.

Hát ezen vagy nagyon hasolón (rm -rf / ) mindenki átesik. Jobb esetben
egyszer.
Ha van rendes mentés a webes vackokról, jobban jársz egy gyors
újrahúzással,
mint kézzel mindent helyrerakni.

> - A gép szolgál ki weboldalakat, lényegében elfutott rajta minden,
> néhol hibákba ütközve. (mintha a cookiek kezelésével lett volna
> gondja)
>
> (gondoltam, lehet a nginx hibája, vagy adatbázis sérült, mivel
> ramdiskről fut)
> - nginx a statikus fájlokat kezeli

Vagy csak simán már megtörték.

> - Oprendszer: freebsd 9.1

Keresztkérdés: és milyen csomagokkal? 9.0-hoz tartozó, vagy a nemrég
megjelent csomagkészlet, netán magad fordítottad?

> Lényegében emiatt akarom restartolni a szervert. Myql folyamatot
> sehogy sem tudom kilőni, se stoppal, sem killel.
>
> mysql not running? (check /mnt/ramdisk/mysql/ztracker.biz.pid).

Nem mondod, hogy kill -9 PID formában se hagyja magát. Nyilván nem az a
normális megoldása a dolognak, de azért meg kéne tudnia állni.

Ha van kedved (és időd) vele játszani, akkor egy ugyanolyan módon
telepített rendszerből szedd elő, hogy melyik fájlnak mik a tulajai,
de számíts rá, hogy vagy szkriptet írsz hozzá, vagy még jövő héten
is azt fogod bogarászni. (Bár annyit lehet játszani, hogy ha jól
rémlik, az alapoprendszer dolgai - pont ez a tulaj/csoport/jogok -
mtree adatbázisban benn van a rendszerben, nekem a /usr/share rémlik,
hogy valahol ott, de ezt most nem tudom megnézni.)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >