[BSD] Fájlrendszer, nyelvi fájlok

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2013. Jún. 19., Sze, 10:19:37 CEST

Szia!

> 1. Mi lehetne egy közös fájlrendszer linux és BSD "között"? Nyilván
> nem rendszer-partícióra gondolok, hanem szimpla közös tárhelyre.
> Amennyire olvasgattam, a BSD linux-típusú fájlrendszerek közül

Összefoglalom a korábbi hozzászólók által esetleg kifelejtett infókat:

(1) ext3 - ez jó, stablan, megbízhatóan megy, de:
a) csak ext2-ként, a naplót nem írja a FreeBSD - tapaztalataim szerint
amúgy
semmi problémát nem okoz. (Sőt, van olyan dobozom, amin a Linux a benne
levő csekély
memória miatt nem tudja fsck-zni a 2 TB-os ext3-t, így azt X időnként
FreeBSD alatt
teszem meg. Ott se gyors, de legalább lefut)
b) ne felejtkezz meg arról, hogy létrehozáskor kell az mke2fs-nek kell
egy -I 128
opció, mert a FreeBSD ext2-drivere még mindig nem kezeli a ma már
erősen elterjedt
256 bájtos inode-okat ext2-n (viszont ez Linux alatt nem fog problémát
okozni -
tudtommal)

(2) UFS2 - no az nekem annyira nem volt stabil, igaz, legalább 5-6 éve
néztem

(3) ReiserFS/XFS/JFS csak RO

(4) NTFS - no ne vicceljünk már, FreeBSD-n natívan csak RO, illetve
lehet bohóckodni
a FUSE-alapú NTFS-3g-vel. Hááát izé. (Nekem speciel az tetű lassú volt,
nem simán lassú)
FreeBSD-n éppen átalakulás alatt van a FUSE, szóval nanemá kategória

(5) FAT32 - ha leszarjuk a jogosultságot, és a DL-BR lemezeket, simán
lehet megfelelő
alternatíva

(6) ZFS? No azt nem próbáltam.

> 2. Van-e mód arra, hogy a nem szükséges nyelvi fájlokat a rendszer ne
> telepítse? Ui. gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy az angol és a

Milyen nyelvi fájlok? A DE-hez tartozó? Hááát . Ahogy itt írták
korábban,
nem nagyon éri meg pöcsölni vele.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >