[BSD] sendmail smart_host gmail

Berta Sándor berta at beco.hu
2013. Jan. 22., K, 16:13:26 CET

2013.01.22. 14:35 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:

> Ebben a megoldasban szerintem elvi hiba van: hozzalinkeled a base-t a libsasl2-hoz, ami a ports resze, igy ha
> upgradelodik a libsasl, akkor lehet, hogy ujra kell forditanod az egesz base-t, hogy mukodjon a sendmail ismet. Persze
> csak egy reboot utan fog lerohadni, nem azzonnal az upgrade utan, mert a sendmail leallasaig a memoriaban tartja a
> shared libeket, es meg levelet sem tudsz majd irni a listara, hogy miert nem tudsz reboot utan levelet irni :-D
> De ha mar ujraforditod a base-t a sendmail miatt, miert nem forditod ujra sendmail nelkul, es rakod fel portsbol a
> [...]
Jogos a figyelmeztetést!
Egy buildworld/installworld esetében így lehet járni, ha elfelejted utánahúzni a ports-ból.
Ha csak a freebsd-update-et használod, akkor ha jól gondolom ez a baki elkerülhető,
a mailer.conf-ban nem fog a local/sbin libexec/sendmail-re változni.

Ha jól emlékszem 8-as ban még volt /etc/rc.sendmail is.

Ha már az intelmeknél tartunk, nem árt figyelni, hogy ha a base helyett a ports sendmail kerül használatba, akkor
a miltereket sem árt újrahúzni.

üdv
berta