[BSD] Első e-mail / segítség

Zsolt Kúti la.tinca at gmail.com
2013. Dec. 22., V, 21:14:48 CET

2013/12/22 Tóth Tibor <cserepfalva at freemail.hu>

>  Helló Zsolt!
>
>  Kösz a gyors választ!
>  Igazad van nem voltam elég pontos:
>  -Sajnos nekem egy régi Dell Latitude D610-es laptopom van ami még 32
> bites és a BSD most már csak a 64 bitest támogatja.
>  Vagy rosszul tudom?! :-(

A PCBSD-ből 32 bites is letölthető, de a PBI csomagok - ha jól tudom -
inkább csak a 64biteshez vannak előre készítve. Magad is csinálhatsz
PBI-ket, de pont a dolog kényelme veszne el vele.
FreeBSD-nél 32 bites csomagok is elérhetők, bár a 9-es verzióval le vagyok
maradva, úh nem tudom pontosan volt-e itt is valami változás.

>  A chipset az 915-ös, ez is "ősrégi"...
>  -Elvileg lehet frissíteni a kész telepítést 9.2-re de nem tudom hogy ez
> megoldja-e a problémát?

Anno mikor 9.1-et próbáltam a 9.2-re térés csak új installal volt
lehetséges. Megintcsak nem tudom változott-e itt valami.

Én (jóval) erősebb hardveren futtatok 9.2-es PCBSD-t, de kissé lassúnak
találom - az alkalmazás-indítást/váltást biztosan. Szóval a tiéddel sanszos
egy még lassabb felhasználói "élmény".
Ha érzel elég elszántságot a Handbook alapján talán egy FreeBSD + csomagok
jobb választás lehetne. A monstrum desktopok (Gnome, KDE) helyett egy XFCE
alkalmasabbnak tűnik.

>  ***
>  Ezt azért linkeltem be mert ott azt írja az illető hogy ennek ellenére
> megoldható, csak nekem magas hogyan:
>  http://forums.pcbsd.org/showpost.php?p=107188&postcount=14

Nem teljesen értem amiről ír, nevezetesen ezt:
Then allow it to go into its graphical mode.

Azért az előtte lévőig próbáld ki, aztán meglátod mi lesz. A text boot
menüben időzítve marad, lehet h ez a háttérben továbbfut. Majd kiderül,
vagy valaki más aki, érti - közbeszól.
--------- következő rész ---------