[BSD] OFF: mips

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2013. Ápr. 25., Cs, 13:40:50 CEST

> hello
>
> Ez a hiba:
>
> ./hello: line 1: syntax error: unexpected "("

Ezt a hibaüzenetet rendes oprendszeren (még akár Linuxon is :-) )
akkor kapod, amikor az exe-fejlécben található Magic numbert
a loader nem ismeri fel, ezért aztán nagy ívben leszarva azt, odaadja
az eredeti parancssort egy (tipikusan) /bin/sh-nak. Aki persze
a binárissal nem tud mit kezdeni, ezért megpróbálja szkriptként
végrehajtani.

Azaz csatlakozom valamely előttem szólóhoz, hogy lehetőleg magán a
gépen adj ki egy "file helloword.exe"  és egy "file /bin/sh" vagy
valami
hasonló parancsot. Ha azon a műholdvevőn nincs file parancs, akkor
egy Linux/BSD gépre másolj ki egy gyári binárist, és ott vesd össze a
két kimenetet.

Majd ha nem jutottál dűlőre, mind a két file kimenetet dobd be ide a
listára.

> Ez mar csak egy 'Hello World' alkalmazas, hogy lassam megy-e.

Szerintem rosszul van beállítva a fejlesztőeszközben a kimeneti
formátum.
(Elvben a Magic numberben van architektúra sőt endianness jelzési
lehetőség
is.)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >