[BSD] ZFS

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
2012. Már. 8., Cs, 18:53:37 CET

2012.03.08. 18:00 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:

> Ebbe most ne menjunk bele, a raidz nem raid5, csak hasonlit. De az ilyen
> kulonbsegek ugyis csak szintetikus teszteken mutathatok ki, nem egy
> altalanos felhasznalasu szervernel, annyi minden befolyasolja a rendszer
> teljesitmenyet...

Viszont a mirror az gondolom mirror. Nem ugyanaz csak hasonlít, de
gondolom az I/O igény is hasonlít.

Ahogy olvasom, performanciában kb. érvényes a raidz-re is ami a
raid5-re, illetve a zfs mirror-ra ami a raid1-re. Azt írják, hogy a
raidz sebessége egy diszk sebességével egyezik meg jellemzően, még
mirrornál a diszkek számával arányosan nagyobb, mert párhuzamosan lehet
kezelni.

De a gyakorlatot biztos jobban tudod, én ezt csak olvastam.
Szerinted ne válasszam így szét akkor?