[BSD] ZFS

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
2012. Már. 8., Cs, 15:56:58 CET

Üdv!

Új vagyok még a BSD-khez, olyannyira, hogy egyelőre csak virtualboxban
játszottam a telepítéssel.

Főképp a ZFS miatt érdekelne, leváltanék egy működő linux szervert
FreeBSD-re, de csak ha be tudom üzemelni a ZFS-t. Ez legfőképp azért
kérdés, mert az erre felhasználható hardver egy régebbi P4 2.8GHz, 2GB
RAM, és azt olvasom több helyen, bár nem hivatalosan, hogy a ZFS 64
bites hw és legalább 4G RAM alatt nem igazán életképes.

Kérem erősítse meg valaki, hogy mire számíthatok, RAM-ot bővíteni lehet,
de gépcserére most nincs mód, ha nem lesz jó, akkor egyelőre inkább el
sem kezdem.

Milyen infó kell még a kérdés megválaszolásához?

A disk a próbakörben néhány 73GB U320 SCSI lesz, később cserélném
1-2TB-s SATA diszkekre. Egy Mirror meg egy RAID-Z pool lenne kialakítva.

--
   Móczik Gábor