[BSD] hálózat elhalás

Marosi Imre jumu at jumu.hu
2011. Sze. 24., Szo, 14:49:42 CEST

Sziasztok!

A következő problémában kérnék segítséget:
Az egyik FreeBSD-s szerveremen (8.0) most már harmadszor fordult elő, kb
20-40 nap zavartalan működés után, megszűnt a hálózati elérés.
A szerverben két független hálókártya van.
Az egyikkel az internet fele csatlakozik, a másikon a többi szerveremmel
van "hátul" egy routeren keresztül összekötve.
Egyszer csak, megszűnik kommunikálni a gép mindkét hálózati kártyán,
csak ipkonzolról sikerül hozzáférni utána.
Bejelentkezve látszólag minden rendben van, "csak" nem kommunikál.
A gépen nincsenek rendellenes processzek, ifconfig azt mondja, hogy a
kártyák aktívak (tehát nem jelzi, hogy "no carrier" lenne).
A munin által naplózott értékeket megvizsgálva látszólag semmi se
történt előtte a szerveren.
Nekem csak a reboot segített helyreállítani a problémát.
Előtte próbáltam újraindítani/újrakonfigurálni az interface-eket, nem
segített.
A tűzfalat (ipfw) újraindítottam, majd utána kiiktattam, ez sem segített.
Ürítettem az arp táblát (arp -d -a), de ez sem segített.
Reboot után mind a három esetben helyreállt a teljes rend.
Ötleteket szeretnék kérni, mi lehet a bibi, mit ellenőrizzek még
ilyenkor, bár sajnos a hibát se előre jelezi, se reprodukálni nem tudom.

Köszi: Jumu