[BSD] adsl és ssh

Kulcsár Ferenc crusader at netbsd.hu
2011. Sze. 13., K, 00:45:25 CEST

On Mon, 12 Sep 2011 21:25:01 +0200
Berta Sándor <berta at beco.hu> wrote:

> Adtál egy tippet, kezdem átnézni az ssh, a putty, a winscp és a távoli asztal beállításait!
>
> üdv
> berta

Az alább idézett beállítás lehet, hogy segít.

Keep Alive

Your ssh session will automatically log out if it is idle. To keep the connection active (alive) add this to ~/.ssh/config or to /etc/ssh/ssh_config on the client.

ServerAliveInterval 120

This will send a "keep alive" signal to the server every 120 seconds.

Conversely, to keep incoming connections alive, you can set

ClientAliveInterval 120

(or some other number greater than 0) in /etc/ssh/sshd_config on the server.

Ha ezzel a beállítással is eldobja a kapcsolatot, akkor valószínű, hogy a szolgáltató rondít a kommunikációba.

--
Kulcsár Ferenc <crusader at netbsd.hu>