[BSD] (nincs tárgy)

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2011. Nov. 21., H, 17:25:06 CET

> jelenleg Franciaországban dolgozom egy kis fogászati klinika projektjén. Szerver oldalon FreeBSD-t szeretnék telepíteni... A források egyelőre
> szűkösek, ezért egy HP Proliant ML110 G6-ot néztem ki vasnak.
>
> Különböző fórumokon igen vegyes a megítélése, amennyiben bárkinek van tapasztalata ezzel a párosítással kapcsolatban, megköszönném, ha megosztaná.
> Természetesen érdekel egyéb belépő szintű szerver-megoldás is.

Ha úgy definiáljuk a szervert, hogy gép, ami szolgáltatásokat
nyújt, akkor nevezzük szervernek.

Ha pedig úgy, hogy a szerver abban több, mint egy desktop/workstation
gép, hogy a diszktömb redundáns/paritásos, ECC-képes memória van benne,
becsületes távoli menedzsmentet kapsz IP konzollal, ad absurdum a
diszkek és a tápegység menet közben cserélhető, akkor viszont itt
nem nagyon kapsz mást, mint egy megbízható asztali gépet.

A HP-nál manapság akár Celeron processzoros, soft-raides, ECC nélküli
memóriás gépekre is ráírják, hogy Proliant...

Egy fogászati klinikára IMHO tökéletes. A backupokat meg úgyis le kell
futtatni rendszeresen, még egy többmilliós szerver esetében is, nemde?

--
Egerváry Gergely
<gergely at egervary.hu>