[BSD] Logikai hiba vagy bad sector?

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2011. Nov. 9., Sze, 18:01:00 CET

On 11/9/2011 10:54 AM, Szász Bence wrote:
> Sziasztok!
> FreeBSD 8.2-RELEASE tökéletesen működött, ma lemerült a laptop akkum
> és emiatt kikapcsolt a rendszer; mikor a töltőre raktam elindult, de
> kb 1 perccel az indulás után szó nélkül újraindul.
>
> A bootoláskor a következő üzenetet találtam:
> ad0 failure - read_mul status=51<READY, DSC, ERROR>
> error=40<UNCORRECTABLE> LBA=........
> g_vfs_done():ad0s1f[READ(OFFSET=......)]error = 5
>
> Az ad0s1f az /usr, tehát gondolom valami fontos fájlhoz tartozó
> szektor sérülhetett meg, ezért indul újra a rendszer mindig. A kérdés
> [...]
Az error 40 akkor jön, amikor már elfogyott a relokációs terület a
diszken és újabb bad sectorok keletkeznek. Az ujraindulás érdekes
kérdés, nem kellene ilyet okoznia egy diszk hibának, de jól működö smart
implementáció nem létezik, így előfordul ez is, illetve jó barátja, a
csontra fagyó kernel is.