[BSD] pf sniff

Csermák Szabolcs csszabolcs at srwtrade.hu
2011. Május. 31., K, 19:01:57 CEST

Sziasztok!

Le lehet hallgatni jelszavakat is, hiába az SSL... MITM
(Man-In-The-Middle attack)
http://en.wikipedia.org/wiki/Man-in-the-middle_attack

A lényeg hogy a támadó gépe úgy csinál, mintha ő lenne a gateway. A
https kérésekre fake tanúsítványt küld vissza, és közben kiépíti a
rendes SSL kapcsolatot a kérés címével. Aztán jön a jelszó - titkosítva,
de visszafejti, hiszen ő adta a tanúsítványt, majd újra kódolva tovább
küldi a rendes SSL csatornán.

Ahonnan egyszerűen észre lehet venni, hogy például a böngésző szól, hogy
nem jó a tanúsítvány. Persze ehhez az is kell, hogy a júzer ne gépesen
nyomogassa a tovább gombot, hanem esetleg elolvassa a figyelmeztetést.

Biztos van valami automatizálható módszer is az ilyenek kiszűrésére...

Üdv,
Sz