[BSD] valtozo nevu valtozo

Miklos Quartus lista at miklos.info
2011. Május. 28., Szo, 01:07:19 CEST

Hali,

On Fri, May 27, 2011 at 11:32:02AM +0200, Andras POTOCZKY wrote:
> Sajnos nem jo. Tovabbra is hibauzenetet ad. Kiprobaltam az osszes
> verziot de nem. Egyebkent ez egy bash-t is tartalmazo debian, de

Érdekes , mert az én linuxomon megy dash/sh -el:

[qmi at szonja: ~]$ dash
$ var=DISPLAY
$ echo $var
DISPLAY
$ eval echo $"$var"
:0.0

Tehát az eredeti verzió, amire panaszkodtál, hogy nem megy linuxon,
az nálam megy. A másik, bash-only verzió az persze nem megy, hiszen
az a dash/sh nem tudja értelmezni. Melyik Linuxot használod? Mert én
Debian stabilt, ami most azthiszem 6.0.1 verzió. Ott pedig a /bin/sh
az szimbolikus link a /bin/dash-re.

Szóval nem értem miért nem megy nálad a fenti pár sor.

> probaltam sh-val is. Ez a debian sh egyaltalan nem az mint a bsd
> sh... talan ez egyenlo a bash-el? Nagyjabol ugyanazt produkalja.

Nem egészen..a dash kicsit más mint a bash, szerintem inkább közelebb
áll a BSD /bin/sh-jéhez. De, hogy maradjunk a BSD-nél ( hiszen ez
mégiscsak egy BSD lista ;-)), mindjárt bekapcsolom a BSD masinát és
megnézem, hogy mit produkál.

--
Miklos Quartus
Linux/FreeBSD System Administrator