[BSD] Hogyan legyen 256 szinu terminalom?

SZTANKAY Zsolt stan at mail.datanet.hu
2011. Jún. 29., Sze, 14:02:18 CEST

Sziasztok!

Hogyan tudok 256 szinu terminalt beallitani FreeBSD 8.2 alatt? Az
gepet Windows alol PuTTY programmal akarom hasznalni, az tudja a 256
szint.

Amit altalaban ajanlanak, xterm-256color nem megy. Megneztem az
/etc/termcap allomanyt, gyakorlatilag az xterm-256color az
xterm-xfree86 alias-a, ami meg 8 szinu, igy a 8 szint is adja
eredmenynek, vegeredmenyben helyesen, de nekem nem jo.

Atneztem a termcap-ot es kiprobaltam az rxvt-256color beallitast, ott
a termcap 256 szines es rendben visszadja a szinek szamat:

[/home/x] -x- echo $TERM
rxvt-256color
[/home/x] -x- tput Co
256

Tehat ez oke. Utana a program futasakor a hibat ad: "Terminal color
initialization failed, does your terminal have none?!"

Merre keressek? Hol lehet a problema ami miatt a program nem latja
mind a 256 szint?

Udv,
Zsolt